fredag 1 februari 2008

Hurra!

Idag har jag och lillsonen varit i Norrköping. Vi tog bussen dit vilket är ett litet äventyr för en treåring. Väl framme i Norrköping gick vi in på Indiska för att köpa turkosa ljus till ljuskronan i köket. Där lyckades jag även fynda ett kuddöverdrag till tv-hörnan. Det kostade mig 25 kronor och var likadant som de överdrag jag köpt tidigare...

Efter det åt vi lunch med Tobbe. Jag kalasade på fläskfilé med kulpotatis och god sås medan Tobbe tog Raggmunk och fläsk. Johannes njöt av köttbullar, potatis och lingonsylt. Han gillar egentligen inte potatis men åt med god aptit när han kom på att det smakade bättre om man doppade potatisbitarna i sylten... De är bra roliga de små liven *skratt*

När vi var nöjda och glada åkte Tobbe tillbaka till jobbet medan jag och Johannes tog en liten inspektionstur till lillebror Fredrik. Han ska flytta in i sin nyrenoverade etta i kväll men det hela såg ut som ett bombnedslag med renoveringspryttlar överallt. Kan bara säga att det var mycket snygg och väldigt Fredrikaktigt. Jag ska se om jag kan visa bilder senare så förstår ni vad jag menar med det... Ja, min kamera är visserligen stendöd men efter besöket hos brorsan var jag åter nere på stan och träffade där min dotter som skulle inhandla en kamera för sina födelsedagspengar. Förhoppningen är att jag får låna den...

Vi hann dessutom med lite klädshopping innan Tobbe hämtade upp oss för hemfärd.

Nu är jag helt och hållet urtrött så nu ska jag ta det lugnt framför tv:n en sväng...

Kram Annica

Inga kommentarer: