fredag 22 februari 2008

Halloj där!

Semesterplanering pågår. Var ska vi åka i år?? Förra året stormtrivdes vi i Skåne.


Idag har jag fått en dag för mig själv. Lite lyxigt...

Egentligen skulle maken vara ledig så att vi fick iallafall några lovdagar tillsammans med barnen, ja ni vet hela familjen...

Men som vanligt i "vår värld" sket det sig!!!

T:s närvaro krävdes på jobbet eftersom han är högsta hönset i det projekt han nu är involverad i och som ska avslutas idag.


(hmmm undrar om han gillar att kallas höna *fniss* tur han inte läser denna blogg...)


Hur kan du då vara ensam Annica? undrar säkert någon...

Jo, maken tog med sig alla fyra barnen till jobbet. Han vet att jag behöver lugn och ro...


Så nu är det säkert full cirkus där istället hehe...


Vad jag gör i min ensamhet?! Bara tar det lugnt, sitter vid datorn, lyssnar på musik...

Kopplar av med andra ord!


Jag hämtade in posten för en liten stund sedan. Förutom de vanliga räkningarna och reklamen fanns där oxå ett kuvert adresserat till mig. Kuvertet innehöll turistbroschyrer.


Vi är just nu i planeringsstadiet av årets sommarsemester och buden på vad vi ska göra är ganska många!


Gotland, Ångermanland och Skåne är våra tre huvudkandidater och jag letar just nu febrilt efter bra boende.


Gotland var det ju ett bra tag sedan jag var på, men jag har ju varit där flera gånger om året sedan jag föddes. I Skåne tillbringade vi några veckor förra sommaren. Återstår alltså att ta sig uppåt i landet...kanske???


Vintertid har vi tillbringat några semestrar i Tegefjäll och Åre men sommartid tror jag att vi som högst varit upp till Dalarna (!!) där vi har släkt. Något år har vi vandrat i Sälen. Men som sagt det vore ju kul att se lite nytt. Och Sverige är ju så fantastiskt vackert!!!


Nej jag får ta och surfa vidare... Ta vara på min egna tid...

I helgen är det innebandy för hela slanten och på måndag börjar vardagen igen.


Ha en skön helg

Kram Annica




3 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

himla osis ni hade att barnen blev sjuka på lovet.Skönt att höra att de är på benen igen.
Jo här blev det ett fartfyllt slut på lov veckan. Vi har haft en toppen vecka. Skoj att planera för semestern. Min favvo e allt Skåne.Men i år blir det en tripp till utlandet.Ha en skön helg kram kram

Anonym sa...

Åh innebandy va nostalgisk jag blir det spelade min dotter innan vi flyttade till Singapore...saknar det även jag.
Du har en mycket fin blogg!

Anonym sa...

Vad skönt att få vara lite för sig själv. Det behöver man. Kramis