lördag 2 februari 2008

Jag har en ny kärlek...


Jag är av den typen att jag ibland blir helt och totalt galet förälskad .

Igår fick jag syn på en helt underbar och föll som en fura!

Jag hade varit i stan och var på väg hem. Vi mellanlandade på ICA för att köpa lite fredagsmys. Jag betalade varorna medan Tobbe skulle hyra filmer till barnen. Jag fick vänta några minuter på Tobbe och det var då förälskelsen slog till! På ett A4-papper som var uppsatt på anslagstavlan såg jag den... MIN byrå! Ja, den var ju inte min men den var precis som jag alltid hade drömt att den skulle vara! Den perfekta hallbyrån i mitt tycke!!

Jag tog en lapp och ringde och ringde och ringde. Men ingen svarade. Så idag efter frukost tog jag tag i telefonen och slog åter numret. Nu svarade en mansröst och vi var välkomna dit för att titta vid lunchtid. Sagt och gjort. Vi kopplade på släpet och åkte efter en sväng till brädgårn för att titta (även om redan innan var tvärsäker på att den skulle följa med mig hem) på byrån.

Nu står den i min hall. Den är sliten och behöver lite omvårdnad. Lite färg och nya beslag.

Men det var omedelbar kärlek, något annat kan inte sägas... Och vad sägs om priset?! 100 kronor...

När jag kom hem med den var jag så glad och lycklig så jag vill krama den...Jag vet...Jag är konstig...!

Kram Annica

Inga kommentarer: