söndag 10 februari 2008

Dammråttan här!

Jag har precis avklarat småkillarnas rum som i vanlig ordning såg ut som rummet som gud glömde del fyrtiotvå... Leksaker överallt (och du som tror att jag överdriver...det gör jag inte!!!) det fanns liksom inte en endaste golvplätt som syntes under bråten.

Vi har försökt att införa regler för det där med leksaksanvändning. Det finns bara en regel och Regeln är tydlig: Man måste städa undan det man lekt med innan man får plocka fram nya leksaker!

Det brukar fungera bra första dagarna efter det att jag gjort en mastodontstädning och lagt varenda pinal på rätt plats i rummet. (Jag är tom så duktig så jag lägger lådor med småprylar högt upp där killarna inte når dem) Men efter bara några dagar så är katastrofen ett faktum... Tack vare välvilliga storasyskon som når hyllorna högst upp åker grejerna ner igen...

Och vi vuxna tjatar och tjatar och tjatar om städning...

Till slut får jag nog och hotar med att kasta leksakerna och plockar fram en säck. Då börjar barnen hjälpa till och vips så blir rummet rent och snyggt... Själv är jag varken ren eller snygg i det läget eftersom jag krupit omkring på alla fyra och grävt fram småpryttlar under sängar och andra möbler...

Längtar efter att barnen blir lite större och kan ta lite mer ansvar... För det är ju så trist att STÄDA!

Roligare är att piffa...

Jag skruvade upp en liten krok som jag haft i min ägo ett tag. Det var en sådan där måsteha-upplevelse. Den var ju så söt men vad sjutton skulle jag ha den till?!

Nu vet jag! För nu hänger den i köket ovanför diskbänken och på kroken hänger en diskborste i favvofärgen!!

Kram Annica

Inga kommentarer: