måndag 18 februari 2008

Sportlovet har börjat


Nu har vi kommit hem efter några timmar ute i det vackra vädret.

Som planerat var vi nere vid havet och lekte och samlade stenar. På vår väg mot fiket hittade vi en jätteyvig gran där vi absolut ville krypa in under grenarna för att leka och klättra.

Funderade på att äta lunch på på fiket men då det serverades potatisbullar som dagens skippade vi det och tog en fika istället.

Barnen drack saft och chokladmuffins. Utom mellankillen då som prompt skulle ha en dammsugare...

Jag själv är ju teälskare av stora mått så jag tog bara en kopp grönt te. Vis av gammal erfarenhet är jag ju medveten om att det inte alltid blir till att sitta ner i lugn och ro när man är ensam med de fyra vilddjuren...

Väl hemma igen påbörjades lunchlagning. Potatisbullar till barnen som planerat... (nu förstår du kanske varför jag inte ville äta det på fiket, jag menar 50 spänn portionen när jag har det hemma i frysen...)

Själv åt jag tacopaj som var kvar sedan helgen...

Innan jag avslutar ska jag bara berätta att inlägget skickades från mobiltelefonen som jag ju hade med mig ut i naturen (kameran min dängde ju ett stycke son i golvet för en månad sedan). Kul att se att det ju faktiskt funkade... Min tro på tekniken är ju inte alltid på topp... (berätta inte det för min chef bara *fniss*

Kram Annica



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan vännen!
Ni verkar ha haft det riktigt mysigt idag och ungarna låter som de har hållit sams en del;-) Hoppas att du kan varva ner lite i "ledigheten"
Kramisar Thessan

IKT i min vardag sa...

Hej!
Jag har precis avverkat en veckas sportlov, hade gärna haft en vecka till! Ni verkar ju ha haft det mysigt idag iallafall. Här var det 8 plusgrader idag = vårkänningar!
Så roligt att du gillar mina smycken! Blir så glad av att läsa det ska du veta :-).Och fler lär de bli, har hela huvudet fullt av idéer!

Kram Linda

Anonym sa...

Hej Annica! Ja nog är det en liten trollprinsessa jag har nog,men ordet troll vill hon inte alls höra på. Jag har också fått gömma undan tuschpennorna så hon inte når men lite pennor och kritor vill jag att hon ska ha fri tillgång till jag tror det är bra att barnen får vara kreativa när den andan faller på.Nu är kanske Em är lite överkreativ ibland förståss.Vilken härlig bild på er ute i solen där väldigt bra för att vara kamera bild.Här är det lov nästa vecka.Ha en bra dag kram Katta