tisdag 26 februari 2008

Å så var det regn igen... *suck*

Tänk vad en sån här liten sötnos kan ställa till med...Nu är han förstås 3 år och full av energi...


Så trist med detta väder...


Men man får som sagt försöka glädjas åt andra saker.

Fast det är ju inte alltid så lätt!


Igår var jag riktigt arg!

Kom på min minsting med att måla väggar, stolar, golv, dator och annat här hemma med min svindyra mascara... Eller kom på och kom på. Han hade mer eller mindre slutfört sitt uppdrag när jag upptäckte honom. Mellanbror satt lugnt vid datorn och var uppslukad av att köra Cars-bilar och de äldre barnen samt pappa var i idrottshallen för innebandyträning.


Återstod då mamma som i godan ro och intet ont anande gick omkring på bottenvåningen och lagade mat samt försökte plocka undan lite... Har bestämt mig för att installera övervakningskameror ialla rum och övervaka de små liven från en display ovanför spisen... *morr*


Hur det gick med allt?

Jag kan väl säga som så att färgen gick inte bort överallt...

Och min svindyra mascara är ett minne blott.


Hittade ett citat för ett tag sedan på temat ilska:


"För varje minut som du är arg förlorar du 60 sekunder av glädje"


Så sant som det är sagt men...ibland måste man få bli arg oxå! Även om jag nu hellre skulle velat känna mig glad...


Nu ska jag ner och få fyr i spisen

Kram

Annica




4 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

NEEEJ!! Vilken skit!!!
Förstår om du är arg då!!Ja de där små liven kan hitta på en hel del masa bus...min lille minsting o granntösen ritade på grannens bil med spikar...lite hjärtan o kryss o fina sreck..så satte de lite spikar i hjulen med!!
Till saken var att bilen tillhörde en vän till dem, inga glada miner då inte!!

Ja vår lille ojoj, i hop med grann tösen gör alla möjliga bus..fast bara när de leker i hop...De tog även tösens mamma s dyyyyyra smink o smikade sig jättevackert!!Med puder i håret o så...hon var inte heller glad sen!!

Hur är det annars då??? Fått sova nått...har du börjat jobbet?
Kram till dig!!Millis

Helena Sjögren sa...

Men blir man glad dååå ?
Vicka rackarungar.
Själv har jag faktiskt varit förskonad mot sånt. Det enda tok stod min dotter för när hon var liten å kom på att hon skulle snygga frissan lite, fram med saxen å så klipp klipp. Det var i hennes eget hår så ingen annan blev ju drabbad än hon, men det va inget snyggt så riktiga frissan fick göra en insats.

Men hallå , går du sjukskriven , det har jag inte fattat. Har förstått att du haft problem med sömn osv. Har du varit det länge ?
Kram Helena

Anonym sa...

Åh, förstår dig.... efter en sån kupp sulle man behöva gå ut en sväng SJÄLV (det går ju jätte bra när man e själv hemma med de små!!!!)
Krya på dig gumman, tänker masor på dig kramis thessan

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ja , det blir nog skönt att prata med läkaren, alltids bra att få prata med en utomstående kunnig, du kan ju kanske få sömntabletter...vore skönt så du fick sova...Tycker du ska va hemma hela veeckan, funkar ju inte jobba om du mår så...o du som har sån lång resväg med,

Kram MM