torsdag 21 augusti 2008

Åsså vare torsda igen:)

Ja, den börjar iofs lida mot sitt slut snarare än att den börjar förstås...*ler*
Tänkte idag visa en del av min vardag...
Resandet är ju faktiskt en ganska stor del...
Fyra timmar kuskar jag runt med olika kommuniktaionsmedel varje dag.
Redan klockan halv fem ringer min "väckarklocka" och jag försöker ta mig ur sängen så tyst jag bara kan så jag inte väcker någon annan.
Jag är en riktig grinis vid den tiden på dygnet så det är tur att jag är ensam...
In i duschen så jag vaknar till ordentligt, på med kläderna och så borsta håret.
Brer en smörgås som jag ska äta till frukost när jag kommer till jobbet.
Den packar jag ner i väskan tillsammans med lite frukt så jag ska överleva hela dagen.
Borstar tänderna.
Går sedan ut i den underbart stilla morgonen.
Inte en kotte möter jag på min väg till bussen.
Knappt en bil syns heller till.
I med musik i öronen och så bär det av med bussen...
Framme i Norrköping möts jag av denna syn:
Stationshuset som hyser ett fik och numer oxå ett vandrarhem.
Jag tycker det är ett vackert hus!
Ofta blir jag väldigt förtjust i stationsbygnader...
Vandrar raskt över övergångsstället och igenom stationsbyggnaden för att komma ut på andra sidan där tåget går.
I Linköping stiger jag av och möts av denna syn:

Jag står nu med ryggen mot statiosbyggnaden i min förra hemstad.
Jag och min familj bodde i Linköping i fem år och det var en trivsam stad att bo i...(men jag gillar Norrköping bättre.)
Även här finns en vacker stationsbyggnad även om det är ett lite annat snitt på den.


Jag vill nu uppmana er att visa mig andra stationsbyggnader.
Vackra eller fula?
Det avgör ni!!!
Själv väljer jag att avsluta dagens inlägg med en ganska vacker bild.
Den här trädgården med den lilla vita grinden tycker jag är ganska charmig.
Lite igenvuxet men ändå mysigt.
Och såklart ett stort plus till de lila blommorna som prunkar i zinkkrukan...


Ha en skön kväll
Kram Annica


2 kommentarer:

annette sa...

Ja, det var ju en bra utmaning Du drog igång, får jag "klura" på lite, ser ju samma som Du rätt ofta, men vi har ju ett par andra som jag passerar ganska ofta!
Du måste vara "supersnabb" på morgonen som hinner så mycket innan bussen går;)
Fina bilder Du visar trots mörkret.

Ha nu en skön fredagskväll!
Kram //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att du inte kör själv. Man hinner ju en del när man sitter på bussen och tågt. Så skönt med musik. Får väl ta ett kort på stationen nästa gång jag är förbi där då.

Kram Ullis