söndag 24 augusti 2008

Härligt!


Vilken härligt lugn helg vi haft!
Inga stora måsten utan tiden har fått lunka på i sakta mak:)
Gårdagen ägnades ju åt lite pyssel och hushållssysslor.
Dagen har varit ungefär likadan.
Vi har styrt med tvätt och liknande.
Och så har min oäkta make slagit mig med häpnad och plockat fram skruvdragaren.
Lite förvaring har kommit på plats och så har även en del lister gjort:)
Vackert väder bjöds det på här i Östergötland.
Solen och värmen gjorde mig glad:)
Minns du min lilla upphittatlåda från igår...?
Idag har jag hittat en penna som syns på zinkplattan.
Så nu är den redo att tas till jobbet och användas:)


Imorgon går starten för en ny arbetsvecka.
Den ser jag fram emot.
I no:n ska jag ha lite introduktion i fysik.
Det blir lite kopplande av elektriska kretsar, sådant brukar alltid uppskattas av eleverna.
Ha en bra arbetsvecka du med!
Kram Annica

5 kommentarer:

annette sa...

Tack Du! Det skall jag försöka ha, men jag skulle hellre vara elev hos Dej och få koppla lite elektriska kretsar;)
Maken och skruvdragare, men jag undrar lite över vad jag såg på bilden, är det lampor/ljuslyktor som sitter längst ovanför vid föntren, såg så snyggt ut?
Visst har vi haft underbart väder nu i helgen, allt blir så mycket trevligare då vad man än sysslar med!

Ha det gott!

Kramelikramen // annette

annette sa...

Aha! Men snyggt var det, och asken som Du gjort är jättefin, finns nog inte så fin på någon skola att förvara upphittade saker i;)

Kramen //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att du fått koppla av ordentligt. Jag har också tagit lugnt, förutom då att tvättmaskinen gått för fullt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mjuka sa...

ja visst blir man förvånad när skruvdragaren kommer fram "fniss". Här har vi också haft riktigt sommarväder, vad är det som händer tro :-)
Vill önska dig en skön vecka
kramar M

Rhodin sa...

En sån smart låda skall jag nog ta och fixa, fast inte till jobbet utan till hemmet. Bra att ha någonstans att lägga alla saker som dyker upp på fel ställe hela tiden ;o)
Kram /
Terese