lördag 9 augusti 2008

God kväller vänner!

Hur står det till med er?
Själv är jag riktigt seg.
Skulle lätt kunnat lägga mig för flera timmar sedan om jag bara orkat;)
*fniss*
Två dagars jobb och sedan blir jag heeelt väck av trötthet.
Det är det där med att kliva upp innan tuppen som är tufft.
I vanliga fall är jag ju nattuggla och nu ska jag helt plötsligt bli gök och gala i ottan...
Tur att jag får rå mig själv iallafall för jag har riktigt vresigt morgonhumör vid halv fem...
(ja vid senare tidpunkter oxå om jag sovit dåligt...fråga min oäkta make så får ni höra;)
Idag fick jag sova till nio.
Solen lyste så jag hoppades på en trevlig promenad efter frukost.
Men icke sa nicke.
Regnet började dugga ner.
Sedan kom det lite större skurar.
Vad göra???
Det blev lite städning av huset och sedan gav vi oss iväg för att besöka returpunkten med lite brännbart och pappers- och metallförpackningar samt batterier.
Innan jag gav mig iväg traskade jag ut i trädgården barfota och fotade i duggregnet.
Det blev inte så många foton men en del har ju faktiskt hänt som jag vill dokumentera!
Bland annat älskar jag att fota äpplena i träden....(hur sjukt är inte det?:)
Och så har ääääntligen mina blommor i rabatten utanför matrummet börjat blomma...De är riktigt sena i år.
Detta måste ju oxå förevigas!
Efter besöket på Returpunkten åkte vi till ICA Maxi för att storhandla.
Lika bra att passa på.
Vädret är ju kasst och det ekar i både kyl, frys och skafferi...
Vid ingången till Maxi-huset ligger en liten butik med inredningsprylar och allehanda småsaker.
Butiken ska flytta nu när det byggs om och därför såldes allt som var kvar i butiken ut för halva priset.
Jag kunde självklart inte låta bli att slå till på detta:
Jag lovar att min oäkta hälft grymtade och såg riktigt sur ut när han såg vad jag kom dragandes med...


Men jag älskar verkligen ljuslyktor och den stämning de ger.


Jag fotade den här på bordet så att ni skulle få se den men självklart ska den inte stå där sedan!

Avslutar dagens inlägg med att visa en riktig sötnos.
Det är dotterns nallebjörn som hon fått efter gammelfarmor Ingeborg som i sin tur fått den av sin bror.
Den har med andra ord några år på nacken!

Kram på er och hoppas ni får en fortsatt skön lördagkväll och en riktig härlig morgondag!
Annica

PS. Annette...Tänkte att jag ska försöka svara på din fråga i morgon...




5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Visst är det trisst att behöva omställa sig från uggla till gök hehe....
Solen lurade oss igår med.
REGN med stora bokstäver fast det gick över mot kvällen.
Mysig lykta du fick tag i. Det är så härligt med ljus på kvällarna nu. Mysfaktor 1 hihi.
Hoppas du får sova idag med.
Jag är uppe med tuppen som vanligt :D
Kram mig.
Synne.

annette sa...

God Morgon vännen!
Jo, tack faktiskt riktigt bra, kroppen har väl vant sig vid både lågtryck och att gå upp tidigt, själv måste jag få minst en kvart själv på morgonen innan jag är "talbar"!
Knäppt att fota äpplen? Tycker inte jag, hade jag en tomt med bl.a äpplen skulle dessa förevigas från blomma till färdig frukt och även när jag tagit första tuggan;)
Du den affären besökte jag i torsdags, och precis dom sakerna Du köpt önskade jag att jag kunnat köpa för dom var underbara, har dock lärt mej numera att jag inte har några platser att placera så fina saker på.
Underbara blommor Du har, hoppas Ni får njuta av dessa länge nu när de kom så sent!
Jag tror jag vet vad Du skulle använda en million till: Köpa LJUSLYKTOR "asg"

Kramen till Dej och goa Nallen.

annette

annette sa...

Annica! Om Du stoppar undan Din "mille", så kan Du köpa hur många ljuslyktor Du vill (kanske)
under resten av Ditt liv, utan att den oäkta maken ser "sur" ut, när Du lycklig kommer ut från affärerna;))

Kramen !

annette sa...

Trodde jag inte heller att Du var;)

Skojar friskt med Dej idag, när humöret är som det skall vara;)

Kramen

A home far away sa...

Ja morgonhumöret på en själv kunde naturligtvis vara bättre, hihi.

Lyktan är jättefin!

//Gunilla i ett regnigt Singapore