lördag 16 augusti 2008

Lördagspyssel & lite annat

Hej där!
Sliten som jag är efter en riktig rivstart på jobbet har jag idag bara tagit det lugnt.
Igår var jag så utsjasad att jag somnade kabom vid åttasnåret...
jag skulle bara lägga mig på sängen och vila en liiiiten stund.
Klockan 8.00 nu i morse klev jag ur sängen...*fniss*
Kanske ska tillägga att jag har en förkylning i kroppen som inte riktigt vill bryta ut fullt ut oxå...
Vad gör man då med en dag som denna?
Förutom de vanliga hushållsysslorna har här pysslats lite.
Jag hade egentligen planerat att tillverka ljuslyktor men min ståltråd verkar ha fått ben så det bidde inget av det utan istället bestämde jag mig för att piffa till mina tändsticksaskar.
Visst gillar jag motivet på solstickan...
men varför inte göra om dem lite?!
Så fram åkte saxen, lim och några gamla tapetrullar och bårder.
Och så en liten ruta av min sovrumstapet oxå.

Dessa tapeter klipptes sedan ut i lagom stora bitar och klistrades fast på tändsticksaskarna. (både fram och baksida)
Jag tyckte de blev söta men tyckte att något saknades så jag plockade fram de "kantband" jag köpte hem från Panduro för ett tag sedan.
Då blev de så här ljuvligt romantiska:)
Några askar valde jag dock att inte sätta några band på.De har köksmotiv.

Så här ser de ut på ena sidan:
Så här ser de ut på andra sidan:
Snygga va?!
Nu ligger de och är dekorativa i min mörkblå Marimekkoskål.
På en av askarna gjorde jag en specialare...
Lite extra band och den gick att hänga på spegellampetten i sovrummet.

Vet inte om det blev bra eller dåligt men kul var det iallafall:)

Nu ska jag ta mig ut i filmhörnan där resten av familjen redan sitter. Vi har hyrt en film som vi ska roas av i två timmar:)

Kram på er

Annica

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så du har pysslat lite du, hade också tänkt det men orkade inte. Får bli i morgon, kanske. Sitter och försöker få til en sak i photoshop, men är inte så bra på det. Tänk att vi är så trevliga i Dalarna. Är ju egentligen inte härifrån, men man blir det kanske när man flyttar hit, *s*. Nu ska jag dricka lite mera vin och testa om jag får ihop det med Photoshop, hihi.

Kramis

Ullis/Leva på landet sa...

Tänk för att hon gör det. Är ju nyttigt för hjärtat och blodomloppet har jag hört och jag har haft domingar och ont i bröstet inatt. Tänkte jag skulle kunna sova i natt, *s*. Hoppas halsen blir bättre. Kom ihåg att ha i honung också.

Kram

annette sa...

Hallå Annica!

Vad Du kan Du;)

Skulle aldrig innan jag såg Ditt inlägg komma på tanken att göra något dylikt, men nu "jäklar! skall det fixas tändsticksaskar här någon dag framåt hösten, så praktiskt att hänga en på lampetten, då behöver Du ju inte gå och hämta när Du känner för att tända och mysa till det. "tända till höll det på att bli";)
Jättefina blev dom!!
Vad ser Ni för film?
Det jag skall göra i fortsättnigen när jag gåt ut i skogen är att ta med Mobilen i alla fall, men egentligen aldrig orolig, tänkte så här ut i fall att, vatten har jag, nötter och russin i en påse, kanske kan vara spännade att sova i skogen;) Knäpp? Ja, det får jag väl stå för, precis som allt annat;)

Kram i regnet!

//annette

annette sa...

Ja, inte blir det mycket gjort här inte, har inte ens diskat gårdagskvällens disk plus frukostdisken idag;) Men jag kanske får "tid" att äta idag också så då blir det gjort!
Har varit mycket data idag, fototriss vet Du!!
Att Du inte är med där förresten,är riktigt kul tycker jag, kom på idag när jag skulle välja att jag t.ex ibland fotograferar detaljer men glömmer helheten;)
Man kan ju välja dom gånger man känner för temat och har tid!
Du jag var på COOP i torsdags, där reade dom ut STORA ljuslyktor, säkert 50-60 cm höga som var jättesnygga, (såg nästan lite rostiga ut) kommer inte ihåg priset men det var nog bara dryga 100 lappen (tror jag).
Nu skall jag fixa mat!

Kramen //annette

annette sa...

Kan ju bli många och långa strömavbrott i höst/vinter, då är det ju bra att ha MÅNGA ljuslyktor"asg"


Kramen //annette

annette sa...

Då har jag bara en lösning som "kamrater" förtäljer mej i samma situation, dom köper, gömmer undan och sedan tar dom fram saken hux flux, maken undrar och då brukar dom säga: ja, men det kommer Du väl ihåg när jag köpte den! ;)

Hoppas förresten få se Dina hemmagjorda ljuslyktor på bloggen!!

Kramen annette

ps. nu har jag både lagat mat och diskat! Fick också ta ett glas rött till maten;)någon sa det!

annette sa...

Jag åt fisk! Tog gösfileér, går nog med andra "firrar" också,
Panerade bara lite lätt i mjöl blandat med salt, stekte fileérna, hällde på matlagningsgrädde, skar ner tomater, antal efter tycke och smak, tillsatte dill och lite kryddor av valfri sort, puttrade sedan bara några minuter.
Till det blev det pressad potatis, broccoli och sallad.
Lätt som en plätt sa annett!

annette sa...

Gott i Gott, Gott!!

Kram //annette