onsdag 20 augusti 2008

Hej hopp och hå...

Ledig onsdag!
Skönt att få sova till sju även om nattsömnen nu inte var den bästa.
Min oäkta make var ju borta över natten, iväg på tjänsteresa, vilket betydde att jag och lille Kung Fu hade en 180 sm bred säng att samsas om.
Men istället för att verkligen njuta av att kunna vräka ut sig så drogs den lille till min kroppsvärme.
När vi vaknade låg vi båda tätt ihoptryckta allra längst ut på kanten av sängen...
Jag är ju ovan vid att vara hemma med barnen på morgonen men den fortlöpte ganska väl med frukost och påklädning på schemat.
Katten fick mat han oxå efter lite tjat... (vår tio-årige son är som en zombie på mornarna...)
Eftersom MellanJ börjat på 6-års är det mycket som är nytt och spännande för honom.
Han ville inte cykla utan skulle absolut åka skolbussen...
Så jag och lillplutten åkte med på bussen vi med för att kolla hur det funkade och så det funkade.
Kan väl säga att det var sådär...än har man inte riktigt fått kläm på vilken buss som ska hämta vilka barn och hur många barn som ska åka hos bussbolaget.
Värst tyckte jag att det var att vi inte inte visste på vilken sida av vägen vi skulle stå på... Vi stod på ena sidan av vägen men så kom en buss nerifrån backen och då stod vi ju såklart på fel sida så vi gick över.
Men den bussen stannade inte utan chauffören visade att vi skulle över på andra sidan.
Så vi gick över.
När vi väl var över kommer en buss till, och vi står åter på fel sida av vägen...
Bara att traska över igen *suck*
(Trots travandet fram och tillbaka kan jag väl säga att det på sätt och vis var skönt att slippa cykla för ni som hänger med på denna blogg har ju hört talas om mistluren...)



Både storebror och lillebror tyckte att det var spännande att åka skolbussen iallafall:)

Hem blev det vanlig buss.
Storasyster följde med och hämtade och så var vi tvungna att handla lite.
Till middag åt vi blomkål- och broccolisoppa och varma mackor med ananas och skinka.
Ja som ni ser är det inget lyxliv vi lever utan här är det vardagligt men trevlig som gäller...
Nu är det snart sängdags för minstingarna så de orkar upp till "sina jobb" i morgon.
Då blir det ingen skolbuss utan pappa får skjutsa...
Kram
Annica

3 kommentarer:

annette sa...

Skönt att morgonen avlöpte väl:)
Men detta med bussen var ju roligt "fniss" skulle velat sett Dej trava fram och tillbaks över vägen med de små "goa grabbarna", men Kung Fu var nog väldigt nöjd förstår jag!!

Tack för mattips, lät jättegott alltid svårt att hitta på något till kvällen.

Ikväll skall jag "nanna" kudden tidigt;)

Kramen //annette

annette sa...

"sova tidigt" för mej innebär före 23, borde nog ha någon som talade om för mej att man bör sova i alla sex timmar /dygn;)

Kramen

Ullis/Leva på landet sa...

Är lite bökigt innan man kommer in i bussåkandet. Här är de inskolade sedan länge *S*. Skönt med en ledig dag. Är helt slut nu. Sängen och IKEA katalogen väntar.

Kramar Ullis