onsdag 27 augusti 2008

God kväll vänner!

Här kommer en febrig hälsning från en allmänt hängig ösgöte ( om jag nu vågar kalla mig det... jag är ju inte infödd).
Tänkte jag skulle visa er några nyinköpta saker:)
Ja, jag hann köpa dem innan jag bäddade ner mig under täcket i feberfrossa.
Har vare sig haft ork eller möjlighet att göra något inlägg.
Först och främst blev jag ju orkeslös av febern men vår dator har trilskats lite oxå...
Nätaggregatet började brinna när sonen satt vid datorn igår!
Men nu är jag här ivrig att få visa mina små fynd:)
Den söta fågelholken har min favoritfärg lila.
(Ja jag älskar turkost oxå förstås:)
Och hjärtan kan man ju aldrig köpa för många av...det är precis som med ljuslyktor...och änglar
*haha*
Jag har nog fler laster om jag tänker efter*ler*
Fågelholken fick jag för futtiga 7:50 då det var rea.
Sammanlagt gick allt i min påse inte ens på en femtiolapp...
Den söta holken ska hängas upp men jag vet inte riktigt var...
så länge får den stå på hyllan över min dator.

Ja, ni ser ju att det är en pytteliten holk så några fåglar kommer inte bo i den:)
De fina hjärtat är ett bokmärke men jag har inte riktigt bestämt mig för om det ska användas som det eller om jag ska hitta på ett nytt användingsområde för det!

I påsen fanns oxå några meter spets som jag redan hittat plats för.
Men det pysslet visar jag inte förrän tidigast i morgon.
(Ullis, du vet ju redan så skvallra inte;)
Nej nu ska jag bälga i mig ännu en kopp med rykande hett te.
Det känns så mycket bättre i halsen då!
Kram Annica

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Snälla goa Annica.
Klart du är östgöte hehe...
Nu måste du bli frisk. Inget vidare att vara sjuk så där.
Din lilla, lila fågelholk var ju ursöt.
Bokmärket skulle jag nog vilja ha som fönstersmycke. Det var vackert.
Hur kunde det börja brinna?
Hur klarade ni av att släcka?
Blir lite skraj nu....
Berätta mera.
Krya nu på dig vännen. Tänker på dig.
Kram mig.
Synne.

annette sa...

Känner Du Dej som Östgöte så är Du Östgöte, vi accepterar det mesta här i den här delen av Svedala;)))

Hoppas Att Du mår bättre, var väl bara att vänta att delar av den övriga familjen skulle insjukna...
Det var ju bra att Du hann med att fynda lite innan Du "stöp" i sängen, men jag kan för mitt liv inte förstå varför jag aldrig ramlar på sådana fynd som till råga på allt är så fina och söta;)
Ja, nu är det tufft att arbeta i landstinget, alla andra (nästan) har alltid en massa personliga skäl till att inte flytta omkring som jag och några till får göra, men jag har aldrig kunnat "ljuga" som en del andra, så då får jag acceptera detta, verkar som om vi gamlingar skall orka med hur mycket som helst och lite till så ungdomarna inte sliter ut sig.

Lite tufft sgat, men så är det!

Kramelikram //annette

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att jag inte läste inlägget förrän nu då, så var det ingen risk att jag skulle avslöja något. Så söta dina inköp var.


Kram Ullis