söndag 3 augusti 2008

192

Ja det är numret på dagens inlägg på denna blogg.
Undrar hur många ord som skrivits;)
~*~
Idag är jag riktigt låg t.o.m lägre än glocalnets priser om du sett deras reklamfilmer.
Jag kan inte förklara varför men en teori är att vädret påverkar mig.
Jag vet ju att Annette skrivit lite grann i ämnet...
En annan teori är att semestern snart är över!
~*~
Igår kom min oäkta makes barndomskamrat hit och vi tog en sväng till Virlången, dvs den badsjö vi hittade i förrgår.
Eftersom regnet hängde i skyn var det ingen direkt trängsel på stranden utan vi fick ha både strand, sjö och bryggor alldeles för oss själva.
Det var riktigt mysigt!
Varmt i vattnet var det med så det blev ett ganska långt dopp:)
När vi till slut valde att gå upp på land för en fika hade det börjat dugga lite så vi flyttade in fikabordet under ett träd.
Festis och bullar slank raskt ner i barnens magar.
Och ja...en och en annan bulle hamnade väl i min oxå;)
~*~
När vi satte oss i bilen för att åka hem tilltog regnet i styrka.
Då uppfann jag en ny sport.
Jag har inget bra namn på den än men den går ut på att man ska försöka ta bra bilder ut genom vindrutan samtidigt som torkarbladen frenetiskt åker fram och tillbaka över rutan.
Inte det lättaste och så kan man ju göra det svårare och svårare genom att öka hastigheten på bladet oxå
*skratt*
Här är några av de bilder som gav mig flest poäng:






Som ni ser är det inte lätt att få till något bra inte!
Namnförslag på sporten mottages tacksamt.
Kanske kan det bli en OS-gren i framtiden;) *blinkeblink*
Imorgon börjar allvaret igen.
Våra minstingars sommarlov är över.
Lillplutten ska gå på dagis igen men för vår stora kille som fyller 6 om en månad väntar något nytt och spännande.
Imorgon är nämligen första dagen på fritids!
Och då är det med andra ord inskolning där som gäller några dagar.
Sköt om er därute!
Kram Annica





2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vilken kul sport....
Bedriver den lite själv måste jag säga.
på norska heter vindrutetorkare vindusvisker.
Så mitt förslag är vindusviskspoting....
Låter skönt med ett dopp trots vädret. Tänkte baka här med, men går strömmen igen så....
Ha en fin första dag efter semestern nu.
Men dagis och allt.
Kramen vännen.
Synne.

annette sa...

Annica! Ibland kan det ju vara en kombination av saker som gör att man känner sig låg;(
Jag är ju en (liten) funderare och förstod inte varför jag helt plötsligt mådde "pecka", började att föra lite anteckningar om allt möjligt som kunde vara orsak i almanackan och kom fram till att det i princip alltid sammanföll med kraftiga lågtryck,så då fick jag svar på det.
Detta med Ditt fotande i en bil med regn och vindrutetorkare tycker jag är beundransvärt och visar på en stor kärlek till fotandet, kan inte komma på något namn nu, men borde komma med i nästa OS!!
Stora händelser på gång för småttingarna nu! Med vad säger Kung Fu om att storebror inte skall med till Dagis i höst, har jag förstått också är en stor omställning för den som blir kvar.
Sedan blir dom väl så stora helt plötsligt när dom lämnar Dagis och går över till Fritis??
Tittat lite närmare på Dina kort, blir mer och mer övertygad om att jag skall prova på denna sport, blir ju bra kort!
Ha Det Bäst!!

Kramen //annette