söndag 31 augusti 2008

Fototriss

Inspirerad av min ganska nyfunna bloggvän Annette som bloggar på Anesas bildblogg ska jag idag prova på att vara med i Fototriss.
Fototriss är en fotoutmaning där den som deltar ska visa tre bilder på ett och samma tema. Varje söndag läggs ett nytt tema upp på Fototriss-bloggen och då har man hela nästkommande vecka på sig att publicera sina tre bilder på sin blogg eller hemsida.

Den här veckan är det den tionde omgången av Fototriss och för att fira 10-jubileet får alla välja sitt eget favorittema från de tidigare nio veckorna och lägga upp tre nya bilder på det temat denna vecka.

Klicka
här för att komma direkt till veckans tema.
Av alla de härliga teman som under de första nio veckorna har jag nu valt min favorit.
Jag har massor av bilder på temat men har valt ut dessa tre som representerar samma sak men på lite olika sätt.
Källan till allt liv - Vatten



Vill du veta mer om eller själv delta i Fototriss kan du klicka på länken.
Kram Annica

8 kommentarer:

annette sa...

Vad Kul Annica att Du är med, och underbara bilder vidsar Du också, den första med speglingarna blev min favorit!

Kramen från Annette som nu räknar sig som gammal Bloggvän och är mätt i magen efter födelsedagsbesök!

KraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaM

//annette

Della sa...

Verkligen snygga tolkningar av "vatten"!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder. Har ju själv aldrig varit med på fototriss. skulle ju vilja ha en ny kamera innan dess.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Susanne Lindén sa...

Jättefina bilder och tolkning...gillar ettan bäst.
Ha det bra!

Synnøve. sa...

Säger bara bryggbilden......
Magiskt blått ljus....
Jag älskar den bilden.
Hoppas du "knycker" de bilder du vill ha nu hehe....
Det får du.
På bättringsvägen nu eller?
Kram på dig.
Synne.

Bettan... sa...

Vilka härliga bilder. Gillade den sista bäst, tror jag :) Tack för kommentaren hos mig!

Monkan sa...

Hej, vad kul med en ny "trissare", det växer lavinartat :-)

Kul att du valde vatten, ett av mina favoritteman. Jag kan inte välja favorit... det är jämnt mellan bild ett (vacker spegling) och två (mystisk stämning).

trivago sa...

Fina bilder! Vilket fint fat på den sista bilden. Har du gjort det själv?