måndag 21 april 2008

Solig måndag

Solen tittade in hos oss idag oxå och även om det var lite kyligare i luften än igår har jag njutit av dess strålar! Tänkte börja med att inleda dagens inlägg med den utmaning som Ellas Inspiration bjuder på!

Tema mönster inleds idag och pågår hela veckan. Min intention är att hänga med veckan igenom men man vet ju aldrig... Trötthet och sjuka barn kan sätta stopp för det mesta!


Veckans utmaning ser ut som följer:

Dag1: RANDIG Måndag

Dag 2: PRICKIG Tisdag

Dag3: BLOMMIG Onsdag

Dag 4: RUTIG Torsdag

Dag 5: FLÄTAD Fredag


Så här följer alltså bilder på tema randig! Jag kan säga att jag har sjukt mycket grejer som är randiga omkring mig. Om man bara sätter sig ner och ser sig omkring slås man av att det är mönster runt omkring oss...

*filosofisk*

hmmm randiga grejer var det ja....



Dotterns nyinköpta tunika/linne/topp... Härligt randig...!



Skåpslucka ståt från IKEA...randig



Söt necessär...randig



Sonens blå kudde...randig



Randig förvaring...



Balkongräcke...randigt



Element...randigt


Min randiga kudde får avsluta den randiga kavalkaden...
~*~*~*~*~
I och för sig är husväggen och planket randiga även de
men
det är inte därför jag lägger upp bilderna som följer...
Hade tänkt visa dessa på min andra blogg men när jag skulle fixa det funkade inte bloggen som den skulle...
Så här kommer lite bilder från helgen...
~*~
På vår tomt står en gammal björk som barnen haft en koja i. Ja, det var inte vi som byggde kojan utan husets tidigare ägare. Förra sommaren upptäckte vi att trädet börjat må lite dåligt och vi bestämde oss därför för att hugga ner det.
Svärfar som var på besök i helgen är en hejare på att jobba i trädgården så självklart hjälpte han till!
Tyvärr dog motorsågen så nu har vi denna tjusiga tingest stående på tomten... ;)


Ett tydligt vårtecken som gick att se i vår trädgård i lördags var detta: Barnen som slogs om vem som skulle hoppa studsmatta...
I slänten upp mot skogen eldades det. Där såg bedrövligt ut och nu hoppas vi såklart på att det ska bli lite snyggare!

När vi blir rika ska vi fixa till i slänten... (med andra ord aldrig men drömma går ju...)
Jag tänker mig etage
Jag tänker mig prunkande rabatter
Jag tänker mig en liiiiten söt sittplats...
(keep dreaming Annica)
Barnen tyckte även de att det var kul att ta ner sly och hjälpte till så gott de kunde.
Jonatan släpade ris...
Och Johannes krattade med sin lilla kratta...:)
Det togs inte många pauser men här ses svärpäronen njuta av solen på några stenar i vår lilla skog...


Tack för dagens titt och välkommen åter!
Kram Annica



Ps. Nu muppar sig blogger igen...jag kan inte ändra teckenstorlek...Jisses vad det ska krångla!

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Så härligt ni har det....
Den björkstammen kan du hänga blomamplar på om sommaren. På vinter kan du ha ett fågelbord på den stammen. Finns massor du kan använda det till....
Ha en fin måndagskväll ialla fall.
Kram vännen.
Synne :D

Svenska inredningsbloggar sa...

Jättekul att du hänger med på min uppmaning om temaveckan! Vi ses kanske imorgon! Kram Karin på Ellas Inspiraton

karofina sa...

snubblade in på din sida och den var riktigt fin! :) många sköna bilder.
på återseende!
kram karro

Helena Sjögren sa...

Men är det inte det som kallas för naturlig konst ? Jag tänker på björken.. Hi hi. Du hittar säkert på något bra att ha den till i väntan på den stor sågen.
Kram kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

här var det randigt!!!!!

härligt att trädgårdsfixa!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

A home far away sa...

Visst är svärföräldrar bra att ha, hihi. Det var en rejäl björk det där.

Ha en bra kväll!