fredag 18 april 2008

Fredag kväll

Efter min korta arbetsdag åkte jag till stan.
Åt lunch i min ensamhet och träffade sedan dottern för lite shopping.
Vi hade bestämt träff för att köpa nya kläder.
Jeans stod högst upp på listan. Vi hittade ett par snygga och dessutom ett jättefint linne...

Själv blev jag ägare till en vårfräsch tunika.

Införskaffade dessutom några fina stenar...

Harmoni

Energi

Älskar dig

står det på de stenar som nu ligger på den gamla byrån i sovrummet.

Stenarna hittade jag på Åhléns men egentligen var jag där på jakt efter någon snygg metervara till vårt allrum...

Efter klädletandet tog vi oss en fika. Dottern var hungrig på mellis men mackorna var slut på fiket...Ja inte alla utan de som dottern kunde tänkas äta. Hon är lite kräsen när det gäller pålägg. Äter inget mer än ost och grönsaker mer eller mindre :)

Men de var så snälla så och fixade fram lite specialmackor... Själv fick jag i mig en latte! Det gav oss tillräckligt med energi för att orka med bådas vår favvobutik Indiska. Jag hittade massor av saker jag skulle kunna tänka mig att köpa. Tog bilder på några av dem med mobilen. Tyvärr kan ni inte få se dem för jag hade tänkt tanka över dem när jag kom hem. Har aldrig provat detta förr men vet att det ska gå alldeles utmärkt. Hittade sladden men maken min som är hopplös på att slarva bort grejjer har inte en aaaaaning om var han lagt cd-skivan med programvaran som behövs... *spunk*

Lyckades iallafall ta några foton med vanliga kameran på de saker som fick följa med mig hem. Kan väl säga som så att jag inte är i BEHOV av några fler ljuslyktor och stod länge och dividerade med mig själv om denna skulle få följa med eller inte... Mitt begär till ljuslyktor vann! (Hmmm jag tyckte precis att den pratade till mig ;)

Så här står den nu på byrån....

Av med blixten och då ser den ut så här:


Myyyyysigt!


Och så en liten detaljbild av spetsmönstret...


När vi handlat klart mötte vi upp övriga familjen på City Gross. Där hittade vi den här lilla krabaten som även den fick följa med oss hem.


Tror den ska få bo ute i trädgården men funderar just nu på var...
I morgon kommer svärpäronen på besök.
Får se om jag överlever *fniss*
Vi hörs när vi hörs!

Kram Annica


3 kommentarer:

Nettan sa...

Va i Örebro & shoppade idag, men han inte med Åhlens, hade velat ha sådan stenar...är så fint & ha lite varstans !
Fin lykta du hittat med =0)
Nu ska den här " Nattugglan " lägga sig...*gäsp*
Ha en Trevlig Helg..
Kram Nettan

Gårdsromantik sa...

Härlig lykta - klart den pratade till dig - köp MIG!!!!!
Fågeln var också fin - var den ett nytt inköp också!
Var själv en sväng in på indiska - såg också en massa men behärskade mig - snart kommer kakelugnsmakaren och då blir det dyrt!

Kram Maud

IKT i min vardag sa...

Det går alltid att "knö" in en ljuslykta till här och där ;-)
Den var väldigt fin!
Har oxå sådana stenar "kärlek" och "harmoni", de bor i utekrukorna.
Idag blir det inte till att sitta inne, det är underbart väder och temperaturen kan krypa upp mot sköna +15 grader!:-D

Ha det gott med svärföräldrarna idag!

Kram