lördag 19 april 2008

Lite vårinspiration...

Idag bjuder jag på lite vårinspiration från två av de stora kedjorna.
Jag älskar att gå i små inredningsbutiker men ganska ofta smiter jag in på både IKEA, Åhléns och Indiska. Där kan man göra fantastiska fynd eller bara få sig en dos vårinspiration!
Igår handlade jag ju både på Indiska och Åhléns vilket jag visade i förra inlägget.
Här är andra saker som jag fastnade för men som inte fick följa med hem...
Jag har ju inte hur mycket pengar som helst!!
(När det gäller IKEA håller jag på att bearbeta maken att åka dit...;)
På Åhléns hittade jag dessa saker som går i rosa och grönt.
Kuddarna är ljuvligt söta.

Bland alla fina kuddar hittade jag kitschiga flamingos.
Kanske något att sätta i rabatten? ;)
(Inte riktigt min stil kanske...*fniss*)


Hoppsan här har det smugit sig in en bild på fantastiskt söta fat och härliga krukor från Indiska! Ett sådant fat bara måste jag köpa. Den stora frågan är bara om jag ska ha ett vitt eller ett "betongfärgat"??

Fågelburarna är från Åhléns även de!
Jättesöta med snirkliga hjärtan....



Gillar man prydnadsväxter som inte behöver vattnas dvs äkta fejk kan jag rekommendera dessa söta buntar med kvistar. Den ena har rosa knopp och den andra milt gröna.


På jakt efter lite ljuvt romantiska saker till badrummet?
Även detta fanns det gott om på Åhléns.


Vi har ju redan tjuvstartat med en bild från Indiska.
Här kommer fler:
I ljuvaste vitt och fräscht i turkost (min älsklingsfärg)


Ljuslyktor, kuddar och



...sittpuffar. Denna fastnade dottern för och vill bara HA!

Själv blev jag kär i dessa koppar...
Men är det något jag har gott om så är det koppar...
Ha en skön helg!
Kram Annica



6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Åh så mycket fint - ser att åhlens måste jag bara besöka!
Vill ha fågelburen och en massa annat.
Den där turkosa muggen höll jag länge i igår - tvekade eftersom de känns lite klumpiga - men dom är ju så vackra!!!!

Kram Maud

Synnøve. sa...

Härliga stenar du fann.
Sånna skulle jag kunna tänka mig i sovrummet.
Annars så ska jag in på indiska nästa gång vi är i storstan.
Ha en förträfflig afton.
Kram Synne :D

Nygammalt sa...

Tack för visningarna! Har själv varit inne på Indiska och kollat lite. Hade tänkt hjälpa till med att "pimpa" upp en balkong och då fastnade jag bla för det gråa betongfatet. Det är ju bara sååå fint! Tänkte blanda det med gråa evt zinkkrukor och grön duk. Möblerna är av mörkare trä. Det tror jag blir fint.

Kul att du gillade affären jag visade, den ligger i Örnsköldsvik.

Ja du, det är inte lätt det där med fotboll, jag kan från mitt fönster se en längre karavan med svartgula människor kommandes gående... ;)

Kram.

Svenska inredningsbloggar sa...

japp..finns sååååå mycket vackert i handeln nu..denn avåren är det mycket somfaller mig i smaken...just min stil,,det lite romantiska,,Ja Åhlens har ju massor...Oo INdiska,,,,,SÅååå mycket jag vill ha där..men tyvärr...min plånbok är av det tunnare slaget!!!Eller rättare sagt , mitt bankomatkort är av det tomare slaget!!!:)

Nattissssss..jag ska drömma om dessa vackra inredninfgsaker nu..attt de flyttat hem till mig;)

Kram Mamma Millan...obs..inte loggat ut mig än.....

junhe sa...

hej =) gillar oxå nyheterna på åhléns...var där igår och köpte en stor vit porslinsskål bla =) ha en bra dag & tack för titten/ junhe

Johanna.B sa...

Va fina saker. Det är så härligt att våren äntligen är här!
Vill passa på att berätta att jag den här veckan har ett tema som du gärna får hänga med på. "Grönskande platser" är veckans tema, skulle kunna se det som ett glädjens tecken nu när solen skiner och våren är här. Trädgårdar, balkonger, växthus, altaner, utemöbler och blommor. Häng gärna på och hjälp alla där ute med inspiration inför sommarsäsongen!

www.johannabillingskog.se