onsdag 23 april 2008

Onsdag-Blommigt

När jag satte mig ner för att göra ett inlägg om dagens tema insåg jag att det nog är mitt älsklingstema...
~*~
För vad är väl ljuvligare än dessa små raringar som viskar att våren är i antågande?!
Inomhus sprider blommorna lite extra glädje, speciellt om vintern när marken är bar och kall.
Att bädda med vackra blommiga påslakan, ljuuuvligt att krypa ner mellan lakanen med en härlig inredningstidning. Och då helst Hem och trädgård så man får njuta av vacker blomprakt!

En blommig zinkvattenkanna förgyller vattningen av de riktiga blommorna!


Och att dricka kaffe ur små söta rosenkoppar går inte heller av för hackor!
(även om jag nu egentligen föredrar en stor mugg...)



I ett typiskt Annica-hem finns det blommor på minst EN tapet...




Tidningskorgar kan oxå vara dekorerade med blommor...




Och min stora passion ljuslyktor finns i många färger och former. Självklart finns det blom-mönster även på dem! :)

I sovrumsfönstret samsas vackert blommande orkidé med blomlampa och ljuvt vit blomgardin...




Ha en blommig dag!
Kram Annica







4 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Fint oh blommigt! :-)

Ha en jättefin dag!

Kram!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Här blommar det!!!

Så fin vattenkanna..vil jag med ha!!

hur går det gför er med sjuklingarna!!

Kram Millan
~~~<~~<<@

Living by Milla sa...

Det är underbart med blommigt..din tapet är urfin !

kram igen !
Camilla

Synnøve. sa...

Jag blir helt snurrig....
Randigt. prikigt, rutigt och blommig....
Men vacker kopp hade du ialla fall.
Kram Synne :D