lördag 26 april 2008

Solig men blåsig lördag

Vårtecken efter vårtecken poppar nu upp och gör mig glad. Det behövs verkligen för här i huset är det sjukzon...
Barn efter barn har insjuknat. Hostar och hostar. Tappar rösten.
Nu när stora J har piggnat till lite grann är det lilla J som mår sämst.
Trots läkarbesök igår då han fick luftrörsvidgande var vi tvungna att uppsöka akuten.
Lilla J har andningsbesvär så det heter duga.
På sjukan provade man att ge 3 olika läkemedel för att vidga luftrören så lilleman ska få lättare att andas...funkade så där...
Han låter fortfarande jätterosslig. Varje andetag är en plåga för mig...(åh vad det är jobbigt att känna sig maktlös över barnens sjukdomar)
Idag har vi inte pysslat med något alls egentligen. Vi är fortfarande tagna efter två vak-nätter,
En kompis kom över och hämtade sina saker som han hade inhysta i vårt garage. Och jag fick ett litet ryck och gav mig ut i de andra bodarna för att se vad som skrotade där...
I en av vår gömmor står dessa fantastiskt söta dörrar som jag räddat från att hamna på soptippen. Just nu vet jag inte vad de ska användas till. Men sådana saker brukar ju falla på plats...så småningom!





















Med bilder på dörrarna önskar jag en trevlig lördagkväll!
Kram Annica

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hej vännen.
Här var det rutigt, randigt. prickigt och blommigt. Den flätan gillar jag....
Har långt hår, men inte så långt tror jag.
så fina bilder på margueriterna då. Min granne vill ha sånna i gräsmattan. Jag har letat frön, men inte funnit.
Här hos oss regnar det idag. Ganska skönt egentiligen.
Hoppas söndagen hos er blir bra, trors hosta ochannat som kan ställa till det.
Kram Synne :D