lördag 5 april 2008

Lördag kväll

Idag har det inte blivit något vettigt gjort. Har varit ute en sväng med småkillarna och njutit lite av det vackra vårvädret. Solen sken men det var ändå lite kyligt i luften.
Killarna passade på att gunga och gräva lite i sandlådan. Och så tog vi en liten sväng i vår skog.
Tur att tapetseringen av lilla hallen blev klar förra helgen! Nu återstår bara att måla och sätta upp listerna. Sedan är hallen faktiskt klar. Ja sätter vi upp lister i kök/vardagsrum och badrum är faktiskt hela bottenvåningen klar...
Visst ser det betydligt trevligare ut med tapeter på väggarna istället för halvtomhalvt nedrivna tapeter ;)
Jag har ju hela tiden sagt att när våren kommer på riktigt ska jag köpa hem färg och måla klart allt som ska målas på bv.
Och så ska jag ju ge mig på vårt sovrum så vi blir av med den chockrosa väggen och all furupanel.
Nu verkar det som våren iallafall ligger i startgroparna.

Titta bara på knopparna i körsbärsträdet...


Avslutar med en söt bild på små blåsippor som i vår backe står.
Niger och säger att nu är det vår.
Än har vi inte sett några vita sippor
men det är nog bara en tidsfråga....
~~~~~~~~~~~~~~~~

Hoppas det vackra vädret håller i sig imorgon oxå!
Kram Annica

PS. Dottern min har avlagt rapport om dagens match. De fick stryk. Motståndarlaget lyckades pilla in en boll i mål när det var 13 sekunder kvar.Förlust med 2-3. SÅ surt...
Imorgon är det iallafall slutspel. Jag håller självklart en tumme för att det blir en bra match och att tjejerna har kul. Vinst är faktiskt inte det viktigaste!!!




4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken förändring ni kommer att få! Från chockrosa och furu till vit - det kommer att bli jättefräscht.

Kram Maud

Annika sa...

Halkade in här av en slump, mysig blogg =)
Jag är oxå en "ljuslyktegalning", kan aldrig få för många ;o)
Kronorna från danmark var jättesöta.

Ha en bra söndag
//Annika

Synnøve. sa...

Där bor ni vackert.
Ja man behöver ibland fixa lite hemma. Men jag tycker det blev bra med det lilla vitrinskåpet på bilden.
Ha en fin söndag i Östergötland.
Kram Synne ;D

Stina sa...

Härligt våriga bilder.:-) Kramis