söndag 6 april 2008

Grått ute, grått inne, grått i hjärta, grått i sinne

Ja riktigt så illa är det ju inte men solen som visade sig i förmiddag är som bortblåst.
Jag har letat överallt men ingenstans kan jag den finna...
~~~~~~~~~~~~~~~
Min kära oäkta make är ju (som jag tidigare berättat) tillsammans med dottern vår, iväg och spelar innebandycup. Jag och de tre sönerna är ensamma hemma. Eftersom de är lite hängiga blir det en del sovande för dem och så blir det förstås en del film-tittande. Just nu sitter de placerade framför väggen
*
(vi har projektor kanske ska förtydligas så ingen tror att vi tvingar dem att sitta och glo in i en vit vägg ;)
*
och tittar på en Lucky Luke-film. Jag är själv förtjust i Lucky Luke, och då speciellt i den dumkorkade men snälla hunden Ratata, men filmen har jag sett så många gånger så jag föredrar att sitta här vid datorn.
Igår kväll när barnen somnat visste jag inte riktigt vad jag skulle sysselsätta mig med. Hade ingen lust att städa. Tidningarna hade jag redan hunnit läsa igenom. På tv visades bara skräp (hmmm varför är jag inte förvånad över det?) och bloggandet var klart för idag!
**************************
Jag roade mig därför med att gå in och leka lite med ett fotohanteringsprogram.
Det blev mycket gråskala och gammaldags look på bilderna!
Här nedan kommer ett litet smakprov på hur det kan bli när man gör om färgbilder till svartvita och dessutom lägger till lite ramar.
Jag funderar på att dra ut några av de bilder jag "tillverkade" och sätta upp i fina ramar nere i den lilla hallen.


De fyra underbara barnen i snygg svart ram.

Bilden på den gungande yngste sonen har blivit lite mer gammaldags i sitt utförande.
Jag gillar den lite rosa framtoningen!




Denna lilla roliga text hittade jag på nätet...


Familjens två yngsta medlemmar uppflugna på en sten medan familjens äldste står bakom och håller om dem för att undvika att de trillar ner.
(Han är faktiskt nästan en månad äldre än vad jag är ;)



Och till sist ett sommarfoto på dottern som i skrivande stund hoppar glädje av jämfota då hennes lag gått vidare till semifinalspel i Örebrocupen.
Maken avlade nyss rapport om att det blev en rafflande match för att ta sig vidare.
Dotterns lag låg under med 4-1 men lyckades hämta upp och i till slut kvittera.
4-4 vid slutsignal betydde straffar.
Två stycken fler än motståndarlaget gjorde att det var "vi" som gick vidare!
Jättekul tjejer!
~*~*~*~
Avslutningsvis:
Nu ska jag ner en våning och städa.
Torka golv och skåpsluckor...
Kan det bli gråare och tristare än så?
~Kram~
Annica



8 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Här är det också grått ute. Det där med att städa lät ju tråkigt men det blir ju så fint efteråt. Kanske skulle masa mig ut i köket jag med. Ha en fortsatt fin söndag!
Kram Sara

Pikiteniang Swefil sa...

Hej Annica,

Jag lovar att solen kommer att tittar ut inom kor även det är kyligt.

Familjen lyser IAF...

En riktig bamse kram,
//chie
http://richiesliv.blogg.se

Nettan sa...

Vad fina bilder du trixat till, skulle oxå vilja ha photoshop..verkar kul !!
Ja städat har jag oxå gjort idag 6 mer gråare än så blir det inte ;0)..
Ha det gott..
Kram Nettan

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för kommentaren hos mig!!

Vilka fina foton!!! Hoppas att du får en soligare dag imorgon, både inne och ute!

Kram!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

wow,,bra jobbat tjejer!!!!!
Kul at båda våra spelar...kanske vi möts på nån cup framöver!!!
Lizzi hadde just avslutning med innebandyn i lördax..de käka på en pizzeria..sedan var det promenix til hemligr ställe...Vilket visade sig vara vår polisstation...där skulle de skjuta luftgevär..vilket lizzi älskar!!!Men roligast av allt va nog fyllecellerna;)!!!

Så ackert med gråskal..fotot på dottern vid stenen var ju underbrt ju!!!
natttizzzzz

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev med korten som du har gjort iordning...gillar det svart-vita.
Jag kanske kan lära mig också hur man gör någon gång...
Idag är det väldigt grått här också... vi får hoppas på bättre
kram
Marie

A home far away sa...

Men vilka fina kort på dina barn, det är så härligt när man tittar på kort när barnen var små, det är viktigt att följa alla åldrar, de kommer ju alltid vara små för oss:-)

Synnøve. sa...

Det gråa smittar av sig. Har varit grått här hela dagen....
Bilderna blev ju urläckra. Specielt den med den gungande sonen som du själv sa.
Min äkta hehe make sa att problemet med projektor är när lampan går. Det kostar ju skjortan att köpa en ny lampa.....
Men annars, VILL HA....
Ha en mera färglad måndagskväll ialla fall.
Kram Synne :d