måndag 3 mars 2008

Trött, sliten och med huvudvärk...

efter en lång jobbig första arbetsdag på en månad.

Kan säga att det var en del att röja upp efter vikarierna som härjat i min sal... Jag är glad att de varit där och täckt upp för mig men jisses-inget har ju blivit som jag velat!!!

Och det värmde i hjärtat av alla "välkommen tillbaka kramar" och "jag har saknat dig" från både personal och elever...

Det är ett av de ögonblicken som jag verkligen känner att jag gjorde rätt yrkesval i livet-att jag valde att jobba med människor... För jag betyder något för dem precis som de betyder något för mig... Andra ögonblick är när man ser på en elevs blick att han/hon verkligen förstått vad det var jag försökte förmedla ...ni vet den där AHA-blicken som kan läsas i deras ansikten...när poletten trillar ner :)

Jag kanske låter lite flummig...kanske inte är så konstigt eftersom jag nu är inne på min 18:e timme i vakenhet och än är det ju inte läggdags...

Men jag älskar ju mitt jobb trots att det får mig att må så dåligt...

Kram Annica

3 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej, så skönt att du kommit igång med jobbet, hoppas det blir bra ..o att du får sova lite nu då!! Gick det bra hos läkaren i fredags???

En solig, vårig hälsning !!
Ha en härlig kväll!
♥Kram Millan♥
~~~`*'*´~~~

Helena Sjögren sa...

Så du är igång igen ?! Hoppas det funkar för dig , men va försiktig med dig själv . Det är ingen höjdare att hamna i mitt läge......
Stora supporter kramar till dig från mig ! / Helena

Stina sa...

Var rädd om dig, gumman!

puss och kram