onsdag 19 mars 2008

Sjuklingar

Igår var ju förhoppningen att jag skulle åka till jobbet som vanligt och att lilla J skulle vara på dagis igen efter några dagars sjukdom.
Och om något av barnen skulle bli sjuk skulle min oäkta make stanna hemma.
Ack så jag bedrog mig!!!
Idag är jag hemma med två stycken sjuklingar.
Lilla J har fått sällskap av storebror Mellan J.
Deras pappa var tvungen att åka till jobbet då det uppstått en smärre kris vilket innebar att utan hans närvaro skulle lönerna inte kunna betalas ut...
Och eftersom jag vill undvika lynchning av maken så fick jag stanna hemma...
Visst är jag väl snäll ;)
Sönerna är goa och snälla just nu och tittar på Byggare Bob på TV. Pappa kom hem med världens största påskägg igår så det smaskas en del godis oxå.
Även fast det inte är lördag...
(Hoppsan! Jag tror bestämt att det slank ner en karamell i mammsens mun med...;)
Igår hade jag ju storstädning av sovrummet vilket innebär att där nu är nästan dammfritt.
(Jaja så dammfritt det nu går att få det! Damm är ju som bekant nästintill omöjligt att få bort då det bara virvlar runt...)
Passade på att piffa lite när jag ändå höll på att röja.
Så istället för de söta tavlorna som tidigare satt på tavelhyllan sitter där nu söta fotoramar på barnen.
Och så ett gipsavtryck av yngste sonens hand.
Det gör sig bra mot den chockrosa väggen!


Även i fönstren hamnade lite nya saker.
Ja, nya är väl en överdrift för de är inte nyinköpta...
Men de har inte stått i fönstret tidigare.
Satte oxå upp en tavla som dottern gjort i skolan.
Ni ser den till vänster om fönstret.
Nu ska jag ner på bottenvåningen och rota i frysen. Har inte en aaaaaning om vad jag ska hitta på för lunch idag. Hade ju inte räknat med att vara hemma!!!
Kram Annica


Inga kommentarer: