fredag 28 mars 2008

Påsklovet 2008

börjar lida mot sitt slut.
Efter att ha firat påsk hemma åkte vi iväg till Danmark på en minisemester. Vårt resmål i Danmark var Rödby där badparadiset Lalandia ligger. Att vi pratar inomhusbad behöver jag väl inte tillägga ;)
Den 60 mil långa resan kändes som en evighet då vi hade oturen med oss och fick snöovädret med oss.
Vi hade hoppats på att möta våren
istället var det vitt,vitt, vitt av snö...
Som tur är utlovas 30 grader i luften och 28 i vattnet i Lalandia...
(bilderna är lånade från nätet då jag inte hade kameran med in i vattenlandet -vi hade ju fullt upp med plaskandet...:)
I de många poolerna tillbringades många timmar.
Barnen och T åkte en hel del vattenrutschbana.
Själv roade jag mig mest med att bara flyta med strömmen:)

När vi inte ägnade oss åt vattenlek fanns det en hel del annat att göra och vi provade bl.a på att spela badminton, minigolf och att äta glass.
Äldste sonen hoppade trampolin och så blev det en del att hänga i spelhålan där det fanns spel med bilar, flygplan och motorcyklar som var roliga att bara sitta på för småkillarna.
En hel del tid ägnades oxå åt att leka i MonkyTonky-land där det fanns klätterställningar, legohörna, bollhav och fotbollsmål bland annat.
Där bjöds även på olika aktiviteter såsom bullbakning och annat kul.
På det hela var det en mycket lyckad minisemester som uppskattades av samtliga familjemedlemmar, ja kanske inte av katten för han fick stanna ensam hemma...
Hissa och dissa
Sämst var att man var tvungen att betala elavgift för varje kwh i det hyrda huset.
Bäst var att vi kom iväg. Vi behövde lite miljöombyte!
Konstigast var att jag sprang på inte mindre än två elever från min skola och att den ene bodde i huset brevid vårt...
Ha en skön helg!
Kram Annica

Inga kommentarer: