fredag 21 mars 2008

Långtråkig fredag...


Eller vad är det nu dagen heter...??? Ja, så tänkte jag när jag klev ur sängen i morse. Kan väl säga att dagen inte började så bra då T dvs den oäkta maken hade glömt stänga av sitt mobilalarm vilket betydde att den j-a telefonen ringde i vanligt tid i morse... Den tog minsann inte hänsyn till att långfredag = röd dag...
Att den låg på bottenvåningen gjorde mig inte direkt gladare :(



*Morr* säger jag bara...



Lyckades iallafall somna om efter ett tag och kom inte ur sängen förrän vid strax efter nio. Det var ju så skönt att få ligga och dra sig...



T föreslog en promenad med barnen men jag som känner mig helt ur form avböjde så hela gänget utan jag traskade iväg. Själv var jag inte sysslolös utan städade och tog hand om tvättstugan. Kan säga att det inte är lite tvätt som ligger där och bara vääääntar på att bli både tvättad och vikt... Nej hos oss blir det tvätt i drivor trots att vi kör maskinen dagligen...

När la familia kom tillbaka satte jag igån med lunchen. Jag lurade ut dottern i trädgården för att hämta lite björkris och så letade vi påskfjädrar...

Inte en endaste liten fjäder hittade vi i pysselskåpet!
Men istället slog det mig att jag nog hade lite andra pysselgrejjer i garaget.
Mycket riktigt! I en låda låg små omålade fanérägg som hela gänget med liv och lust satte igång att måla efter maten.

Nu har vi påskdekorerat och två påskris pryder vårt hem. För mig hade det kvittat men barnen vill ju så det är bara att hänga med i påskyran...:)

Nu ska jag strax ta mig an maten.
Kram Annica

1 kommentar:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojsis!!! ursäckta jag inte hunit hälsa på...så mycket med ägg, kalas, o påsklov...men ska ta igen allt nu!!!!

Hopsa ni får det underbart i påsk!!
Ha det gottt hela familjen,.o hoppas du mår bättre...tänker allt på dig!!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥