lördag 29 mars 2008

God kväll i stugan


Här sitter jag och är nöjd med dagens insats...

Har belönat mig själv och familjen med en god kaka med hallon och grädde som tillbehör...

Yummie!!


Största delen av dagen har jag ägnat åt städning.

trist men så nödvändigt!


Båda badrummen har skurats från golv till tak.

Orkade inte med det innan jag drog på semester!

Inte för att jag hade ork nu heller egentligen

men

jag är ju så illa tvungen då lovet är slut i morgon och det är back to jobbet som gäller på måndag...



Och så har duktiga jag hunnit med att fixa iordning hallen och köket/vardagsrummet...

Påskpynten är nu ett minne blott...



När det gäller hallen undrar jag hur många par skor man kan ha egentligen...?!

Ja, inte är det bara mina dojjor som dräller i hallen, även om jag nu är skooman, utan hela familjen bidrar med pjuck till förbannelse...

Gummistövlar, vinterstövlar, innedojjor, utepjuck och fan och hans mosters tofflor tronar i vår hall.

De får inte ens plats i skohyllorna längre, utan brer ut sig både på golvet och i garderoben...


Önskar att det konstiga vädret kan bestämma sig för om det ska vara vinter eller vår! Det om något skulle påverka antalet skor som står i hallen...!


Hmmm. Det var inte meningen att detta skulle bli ett inlägg om skor eller bristen på förvaring...


Men när vi nu är inne på ämnet kan jag ju alltid ta upp att här måste byggas en ny snygg skoförvaring som sväljer fler par skor än den nuvarande och att den dessutom är mycket snyggare är ett måste... Pronto säger jag bara...


Nu ska jag återgå till tv:ns milda sken.

Kram Annica

1 kommentar:

Helena Sjögren sa...

Håller fullkomligt med , dessa skor kan reta en till förbannelse. Faktiskt också de som av lathet inte orkar ställa upp dem på skohyllan heller. Snacka om att det får en att gå igång när de första man möts av vid ingång är ett helt hav av dojjar, GRRRRR !
Den där kakan gick inte av för hackor , såg vääääldig muummmmmsiiiig ut ! Här ska ut å promeneras av ett par måltider, det har festats i helgen ! Kram kram