torsdag 6 mars 2008

Dagens middag


Lite asiatisk touch så här på torsdagen. Grön curry, kyckling, bambuskott, kokosmjölk, minimajs och broccoli. Ser kanske lite färglöst ut... Men det är gott:-) !

Hmmm...med tanke på gårdagens och dagens bilder skulle man kunna tro att det här är en matblogg och inte en som från början var tänkt att handla om inredning...*fniss* Jaja, det är som det är...
*
***
*

Idag har jag jobbat. Ungarna är ju för härliga. De går med på vad som helst eftersom jag varit borta verkar det som... Jag föreslog dagens sista klass att vi skulle städa legolådor och sopsortera pappersreturkärlet eftersom det slarvats med det när jag var frånvarande. Döm av min förvåning då nästan samtliga elever jublade och anmälde sig frivilligt till än det ena och än det andra projektet. Och sedan gick det in för det med glädje...
De är ju för underbara!!!!
*
***
*
Har träffat min blivande chef idag. Blev ett timmeslångt samtal där vi diskuterade kring det kommande läserårets tjänst. Kan bli riktigt bra! Jag ska upp på år 6-9 och undervisa. Vet inte riktigt i vilka ämnen just nu men har fått lämna önskemål om både det och i vilket årskurs jag vill bli placerad. Självklart blir det i något eller några av "mina" ämnen, jag vet bara inte vilket/vilka eller i vilken utsträckning...
*
***
*
Nu försöker jag varva ner efter en händelserik dag. T och dottern är på innebandyträning och killarna och jag har njutit av maten. Nu ser de små på barnprogram.
*
***
*
Ser fram emot helgen. Är ganska trött och känner mig lite sliten efter denna första jobbvecka.
*
***
*
Kramelikram
Annica


1 kommentar:

Helena Sjögren sa...

Åhh så gott med massa grönsaker, nu får familjen njuta av din goda mat ! Go kväll !