lördag 26 juli 2008

Utmaning

Hej vänner!
Idag blir det bara en utmaning här på bloggen förutom den underbara bilden härnedan.
Synd att jag inte kan förmedla doften av det nyslagna höet bara:)
Utmaningen har jag egentligen fått till min andra blogg av Karin med bloggen "I villa grå" men jag kan inte låta bli att lägga upp den även här eftersom några av de som jag är nyfiken på läser denna blogg.

Onödiga saker att veta:
Namn: Annica
Smeknamn: Eeeh...Mamma kanske?
Kön: Kvinna
Ögonfärg:Grönmelerade
Hur är ditt hår:Mycket långt och brunrött.
Längd: 168, typ
Vikt: Tooooo much
Födelsedag: 8:e december
Stjärntecken: Skytten
Syskon: 3 stycken yngre syskon. En syster, två bröder.
Sjunger du i duschen: Vem har tid med sånt?
Om ja, vad: ....
Höger eller vänster-hänt: högerhänt
Civilstånd: lever i synd;) som sambo
Vad söker du i ett förhållande: Kärlek, trygghet och glädje
Har du varit otrogen: Nej!
Har du bil: Vi har två stycken i familjen. En Honda och en Toyota.
Vilken bil önskar du dig: Världens sötaste bil: en lila bubbla cab...:)




Favorit:
Film: Har faktiskt inte någon speciell... Det finns många bra...men jag avskyr amerikanska patriotismfilmer där alla applåderar i slutet!
Låt: Private emotions med Ricky Martin och Meja. Älskar att sjunga olika stämmor till den:)
Tv-serie: Sommar med Ernst;) "Morden i Midsomer"
Skådespelare: Johnny Depp
Skådespelerska: hmmmm...
Mat: Oj, beror på vilket humör jag är på...asiatiskt ena dagen, husmanskost nästa...
Disneyfigur: Ior:)
Färg: Lila... och vitt:)
Musik/tv: Musik
Rosa/orange: Utan tvekan rosa.
Festa/sitta hemma: Kan inte välja!
Sommar/vinter: SOMMAR!!!
Dag/natt: Svårt val...
Tråkigt/roligt: Roligt.
Soluppgång/solnedgång: Sol...
Diamanter/pärlor: Diamanter.
Silver/guld: Silver.
Om mej som person:
Vilken skola går du i: Jag jobbar i skolan:)
Har du tagit droger: NEJ!
Vilka personer gillar du mest och litar på till 100%: Mig själv;)
När grät du senast: Förra veckan när jag fick höra att en släkting dött dagen innan.
Varför: se ovan
Är du glad: Ibland har jag mina stunder;)
Vilken sak kan du inte leva utan: Syre *fniss*
Har du badat naken ute: Det har nog hänt...
Sover du med gosedjur: Nej, jag har en man och en son bredvid mig i sängen så det är redan fullt:)
Har du några piercingar: Ett hål i varje öra
Har du några tatueringar: Inte en enda.
Vad har du på dig just nu: Vit tunika och röd kjol (försöker matcha min hudfärg;)
Vilken låt lyssnar du på just nu: Ingen...bara mina yngsta söner som inte kan hålla snattran fastän de ska sova...
Vad är det första du lägger märke till hos det motsatta könet: Helheten.
Favoritsport: Fotboll och innebandy
Vad gör dig glad: När livet är snällt emot mig och så ,såklart, mina nära och kära:)
Har du kontaktlinser eller glasögon: Nej.
Vilka är dina framtidsplaner: ...
Vilken är din värsta sjukdom hitills: Utbrändhet...
Vad är du mest rädd för: Att min man eller mina barn ska råka illa ut.
När känner du dig som vackrast: I mörkret kanske. (Förlåt Karin men jag måste kopiera ditt svar;)
Har du några husdjur: Ja, katt.
Vad tycker du om det här testet: LÅååååååångt:)
Utmanar:
Min blogg (sluten blogg)
Ja, det blev en lång lista men eftersom jag har tre bloggar så känner jag att jag får utmana 3 gånger så många det kanske är meningen att man ska;)
Kram
Annica
PS. Ledsen att layouten ser ut som den gör men blogger trilskas!!!

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Oj vilken lång utmaning.
Men jag tar den.....
Jag kopierar bara den från dig så går det bra. Sen tar jag bort dina kommentarer och skriver in mina egna....
Hoppas du har det bra i värmen ialla fall.
Här kämpar jag på. Orkar inte vara ute när det är över 40 grader på verandan. Igår var det nästan 43 plus där....
Sköt om dig nu.
Kramen vännen.
Synne.

Crazy and Daisy sa...

Det tog ett tag innan jag fattade vem utmaningen kom ifrån. Visste inte att du hade fler bloggar Annica.*L*.
Ok, jag antar utmaningen och skriver den på kvällen när det är svalare. I brist på egen swimmingpool måste jag nu gå ut i hettan och konkurrera med ungarna i barnpoolen*S*
Kram/ Crazy mama

annette sa...

Skrev ett inlägg här nyss tror jag?!;)

Tänkte låtsas som om jag inte sett den här utmaningen, eller jag tänkte glömma bort den antydde jag, men sedan veknade jag och sa något i stil med att jag antar den men att det får dröja några dagar då den var lång!!

Kul att läsa Dina svar!


Stora kramen //annette

annette sa...

Har Du tre Bloggar?? Jag vet ju bara två;(
Kopierar över utmaningen nu!!
//annette ;)