tisdag 1 juli 2008

Trött som en skock gnuer

Ja, jag har visst blivit en riktig gnällis som bara tjatar om min taskiga sömn...
Natten till i dag var ingen höjdare...förutom lilla Kung Fu-mästarn som härjade i sängen fick jag så nedrans ont i magen.
Traskade därför upp vid ett-snåret och började måla lister...ja vad gör man om man inte kan sova...?
Resten av familjen sov som små sötnosar-hela bunten:)
När jag väl kom i säng igen var det till att vrida sig av och an i någon timme innan jag somna.
Till sist däckade jag iallafall av utmattning.
Klockan sju väcktes vi av telefonen.
En signal och sedan inget mer...någon som ringde fel kan man tänka...
Somnade om igen och vid åtta ringde telefonen igen.
Ingen där denna gång heller.
SÅ IRRITERANDE!!!
~*~
Efter frukost åkte vi in till stan och lämnade min dator som håller på och haverera. Sedan lämnade vi Norrköping för Linköping där det shoppades substitut till allt krossat porslin på det stora möblervaruhuset. Det blev även lite kläder till barnen och så fastnade jag på Hemtex som hade rea. 50% på allt i butiken...
Eftersom jag inte har min dator kan jag inte visa några bilder på alla mina fynd idag så det får jag återkomma till senare...
Lånade en bild från IKEA:s hemsida så ni iallafall får se min nya matservis.

Arv heter servisen och jag köpte idag 12 mattallrikar, 12 djupa fat och 12 assietter. Jag har redan 12 av dessa tallrikar men i utförandet idyll (tror jag de heter...blått mönster) och jag gillar den servisen!

Nu ska jag krypa till kojs!
Natti natti!
Kram Annica

2 kommentarer:

annette sa...

Hallå!

Ja, Ikea borde jag åka till en dag, är dock ingen höjdare att vara där tycker jag men det finns alltid en massa bra saker att köpa, skulle nog vara bra med ett besök på Hemtex med, måste ha tag i nya köksgardiner.
Roligt "tilltag" att måla lister som bot mot ont i magen!!
Hoppas både Du och Kung Fu sovit lite ordenligt inatt.
Ha en bra onsdag!
Kramen //annette

Synnøve. sa...

Morgon.....
Den där Kung fu verkar vara en riktig sömnförstörare hehe....
Men du borde kanske kolla din mage.
Hoppas listerna blev fina där du målade i nattens mörke hehe....
Jag vill gärna till IKEA, men vi har mellan 12-13 mil dit. Så det blir inte så ofta.
Men vad har hänt med ditt porslin?
Kramen en trött Synne :D