söndag 20 juli 2008

Färdigtapetserat!

Äntligen är sovrummet klart!
Ja, så klart det nu kan bli när regnet behagar ösa ner heeeela tiden.
Jag ska ju måla fönstren men det går inget vidare när det vräker ner.
Nåja, jag kan ju iallafall glädjas åt att tapeten är på plats och att panelen, dörren och öppna spisen är målade! :)
Jag har börjat piffa i sovrummet idag.
Målat en ram har jag gjort.
Och hängt upp en tavla.
Min loppisfyndade spegellampett är på plats.
Nu har jag tagit en paus i piffandet så nu tar vi oss en liten titt på hur det ser ut innan det är piffat och klart!

Den ljust grå panelen bryter fint mot den vita tapeten med pärlemorskimrande blommor.

Spisen är nu inte längre tegelfärgad utan vitmålad.
Jag ska fundera lite på hur jag vill ha det på insidan av vedförvaringen och precis utanför spisluckan.
Måla, lägga nytt kakel/klinger eller mosaik är alternativen.



Golvklinkret är nylagt.
Där låg tidigare terracotta-färgat klinker (likadan färg som det i vedförvaringen...och ofogat dessutom)


Jag är nöjd med vårt "nya" sovrum!
Nu ska jag återgå till piffandet!
Kanske visar jag det färdiga resultatet här på bloggen i morgon om jag blir klar...

Kram Annica





2 kommentarer:

annette sa...

Så Duktig Du är på att få det på en och samma gång vackert mysigt och trivsamt, bäst Du passar på nu och gör allt färdigt, en fågel viskade i mitt öra att vädret skulle bli inte bra men betyligt bättre i mitten av veckan.
Är jätteslö på Bloggen just nu, tur fototriss kom idag....
Kramen //annette

Synnøve. sa...

Hej där.
Ser ju hur fint ut som helst.
Här regnar det och åskar nästan varje dag.
Man undrar när det ska sluta....
sköt om dig vännen.
Kramen Synne :D