måndag 21 juli 2008

Japp

Det blev regn idag oxå!

Och det trots att det såg så lovande ut på morgonen.

(obs fram till klockan 12.00 är numera morgon för mig...jag har lagt mig till med ovanor under semestern)

Solen sken och fåglarna kvittrade :)

Efter frukost packade vi in barnen i bilen och åkte in till stan för att köpa hem virke till altanen som ska renoveras onsdag+torsdag.

Då kommer svärpäronen på visit för att svärfar ska kunna hjälpa till.

Efter det begav vi oss för att hämta mitt senaste "möbelfynd".

En sekretär som jag hittat på blocket...och som tydligen inte befann sig särdeles långt ifrån Annettes hemvist:)










Så här vackra är mina blommor på altanen nu!

Trots regnet som vräker ner över dem hela tiden.

De står under taket för att få lite skydd men vad hjälper det när det blåser in vatten hel tiden...
Jag har oxå ställt in min söta skolbänk på altanen.

Det börjar bli lite trångt i huset efter alla "möbelfynd" som gjorts de senaste månaderna;)

Nädå skojar bara...den ska stå i sonens rum som ännu inte är iordninggjort så så länge tjänstgör den som avlastningsyta på altanen.

Perfekt som stereobord eller att sitta och rita vid:)


Utlovade i gårdagens inlägg att visa mitt piff som jag höll på med igår.

Min loppisfyndade lampett kom upp på väggen.



Och så dekorerade jag den med två söta hjärtan.

Tycker den passar jättebra bredvid min hylla från Indiska som går i samma ton.

Och så lillpluttens handavtryck i gips:)


Tavlan som jag köpte av en tjej med bloggen Rosenfröjd har jag fixat fram en ram till.

Ramen har jag målat i samma färg som jag målade träpanelen med.



Den hängde på ganska låg höjd över lilla telefonbordet.



Så här ser det nu ut i det hörn jag piffade:





Idag hade jag planer på att fortsätta men målarsuget satte igång igen.

Eftersom dottern vår befinner sig hos sin moster passade jag på att dra igång målningen av hennes rum.

Några väggar och murstocken ska bli vita.

Resterande väggar ska tapetseras när vi hittar den perfekta tapeten.

(vilken det är är jag och dottern inte riktigt ense om;)


Och till sist då:

Blocket-fyndet



Ni får tänka er den i vitt eller grått och med andra beslag så kanske ni förstår att det är ett fynd:)


Godnatt vänner
& stor kram
Annica




2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Sommarmorgon på sitt bästa.
Sol och dagg i gräset.
dina blommor verkar trivas ialla fall. Det är det viktigaste.
Sekretären var bra, men blir nog snyggare i vitt eller grått.
Men passa bordet, så det inte blir förstört bara där ute på verandan.
Kramen från oss i huset vid Nuguren.
Synne.

annette sa...

Oj, Annica vad Du hinner med trots sena uppstigningar..
Vad Din dotter skall bli glad när Du har målat i hennes rum när hon kommer hem, Ni kanske såsmåningom kan hitta en tapet Ni är överens om.
Dina blommor ser ut att må bra trots vädret, tycker mina på balkongen verkar vilja ha lite mer sol, eller också är det så att jag överför mina behov till blommorna.
Den där sekretären ser jag fram emot att se efter att Du tagit hand om den, är ju alltid väldigt bra möbler som tar ganska liten plats men rymmer mycket.
Sovrummet blir ju vackert, ger mej sjutton på att Du ligger någon timme innan Du går upp och bara njuter av det nya fina och vackra.
Nu får Du se till att vara ute lite när vädret verkar bli lite bättre.

Kramen //annette