torsdag 31 juli 2008

Födelsedag idag!

Idag firar vi äldste sonen som fyller 10 år.
Kalas blir det med paket och tårta som brukligt är.
Grattis StoraJ på födelsedagen!
Igår orkade jag inte göra något inlägg.
Vi var ute och "härjade" hela dagen och ända fram till sängdags.
Vi hade bestämt oss för en liten dagsutflykt.
Resan gick till Vingåkers Factory outlet där det skulle handlas kläder till maken inför jobbstart.
Eftersom solen lyste och det var supervarmt bestämde vi att vi skulle stanna till längs vägen och bada några timmar.
Tyvärr hittade vi ingen, för oss, ny badplats så vi stannade till vid gamla hederliga Djulö där det är kul både att bada och att leka på stranden
Vi hann oxå med ett stopp på mitt hat-hak för matintag dvs Mackadonken, innan slutligen kom fram till vårt mål.
Där shoppade T några tröjor och så hittade jag och dottern ett par skor var.
De två äldsta sönerna fick sig varsin T-shirt.
Den enda som gick lottlös var lillaJ.
*
Klockan var närmare 18.30 innan vi kom iväg hemåt...
Ja eller hem och hem.
Min lillebror F har köpt hus med sin sambo J och de fick nyckeln till huset för bara ett par dagar sedan.
Så vi stannade på husinspektion och middag.
Det var trevligt!
Mysigt litet hus och god mat.
Och så inspekterade vi sjön som ligger vid huset och brorsans egna lilla brygga.

Huset ville inte fastna på bild då kamerablixten trilskades.
Men jag lyckades iallafall få till en bild inomhus, på en av husets två eldstäder.
När vi kom hem var jag tvungen att plocka upp mina saker jag köpt på Fabriksbutiken.
Jag blev så glad när jag klev in där och såg att de sålde ut den mörkare blå Marimekko-skålen från Ittala!
129:- var ju som hittat!
Jag älskar verkligen denna skål, ljuvligt söt och vacker i formen!
Ett par härligt turkosa ljus åkte också med hem:)

Den nya skålen åkte raskt upp på stora skåpet i köket.
Där står den nu och matchar så bra med den skål jag har sedan tidigare:)
Nej nu väntar kalasförberedelser!
Kram Annica






3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Härliga utflykter ni gör tycker jag.
Den där marimekkoskålen sålde dom här på OBS för 29 kr. Inte säker på att det är marimekko då, men de är ialla fall lika.
Här jagar jag insekter för fullt. Geting och steklar som absolut ska vara inne. Varför?
Gratta stora J så mycket från mig här i nabolandet.
Kramen från mig.
Synne.

annette sa...

Grattis Till Stora J på Födelsedagen!

Du verkar vara en "fena" på att shoppa bra och billiga saker, Marimekko för 129 krobor är ju jättebilligt!!

Mysigt hus Din bror verkar ha fått tag på, är ju underbart med eldstäder.

Slutat lite tidigt idag, skall ut och bada nu!

Ha det gott!

//annette

Ullis/Leva på landet sa...

Haha, nu har jag ju hittat ännu en av dina bloggar. Har fabriksbutiken väldigt nära och jag får låta bli att gå in där för annars skulle jag kunna handla mycket. Grattis till sonen. Verkar som om ni haft bra på shoopingen. Håller fortfarande på att funderar på utmaningen.

Kram Ullis