lördag 19 juli 2008

Regnet det bara öser ner!

Och huvudvärken den sitter som en smäck...
Svårt att hålla sig glad och positiv i det läget
men
det finns som sagt de som har det värre.
Igår inträffade ett oväntat dödsfall i den närmaste släkten (på makens sida).
Tårar har trillat.
Funderingar har väckts.
Det är bara att inse att man måste ta tillvara livet även om man har huvudvärk och regnet strilar...
Man vet aldrig när det tar slut...
Inte jordens muntraste start på dagens inlägg men man har ju rätt att ha sådana dagar oxå!
För några dagar sedan fick jag något som gjorde mig väldigt, väldigt glad.
Både Synne och Annette hade den stora vänligheten att ge mig en utmärkelse.
Jag känner mig glad ända in i hjärteroten och skickar denna i retur med vändande post!
Ni förgyller mina dagar med de utflykter och promenader ni gör och som resulterar i alla de vackra bilder ni visar!
Jag skickar den inte vidare till några fler då jag redan fått den och skickat den vidare i min andra blogg.

Igår hade jag tänkt visa hur vårt sovrum förändrats från en trä och bordellröd-färgad historia till en mer lugn och harmonisk miljö.

Här kommer en bild idag istället.

Som ni ser är väggen snart färdigtapetserad. Jag min klantskalle hade glömt att jag skulle måla listen inne i hörnet en gång till innan det gick att sätta upp den sista våden.

Men nu är den målad och ni ska snart få se hela resultatet:)

Jag ska även sätta upp lite tavlor och annat piff i sovrummet innan det kan betraktas som klart...
Kanske tillverkar jag oxå något eget som hamnar i sovrummet.
Igår kom nämligen en efterlängtad beställning hem.
Pysselgrejer som jag köpt på Panduros rea.
Dessa papper tyckte jag var så vackra!
Jag är ju en riktig romantiker så vad passar då bättre än papper med text om kärlek och vackra rosor?!?
Noter är för mig väldigt vackra!
Ett handskrivet gammalt notblad är ju så ljuvligt.
Och dess musik... ja, jag finner inte ord!
(innan du tror att jag flippat totalt kan jag kanske bara tillägga att musik alltid varit ett av mina stora intressen)

Förutom pysselsaker fick jag oxå hem dessa söta burkar i paketet.



Rosor har alltid varit en riktig favorit och jag kunde inte motstå dessa ljuvliga burkar med blå botten som skulle passa perfekt både i mitt kök och i mitt skafferi.



Och de två runda burkarna med änglamöss har jag redan kommit på ett användningsområden för, även om jag nu inte kan använda dem till det på ett tag...

de ska nämligen bli gotteburkar till jul:)




Den som väntar på något gott;)
Kram Annica




2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Först vill jag bara kondolera.
Hoppas att ni har det bra efter omständigheterna.

Så till din fina packe.
Där var det mycket smått og gott vill jag lova.
Mössburkarna var ju helsöta.
Men dina papper gillade jag bäst.
Du gillar musik ser jag. Själv gick jag i musikklass i 6 år....
Vänter med spänning på slutresultatet av sovrummet.
Stor styrkekram till dig vännen.
Tänker på dig.
Synne.

annette sa...

God Morgon Annica!
Ja, idag verkar min kropp ha fått tillbaks lite blodtryck och puls så jag i alla fall kom upp skapligt, men detta med lågtryck och åska är jobbigt, kommer Din huvudvärk/migrän också när det är lågtryck?
Många funderingar väcks när en alldeles för ung person rycks bort hastigt, miste en mycket kär vän i Sydafrika för inte så länge sedan, det dröjer nog länge innan jag kan gå vidare med det, beror nog också på att jag ju inte kunde närvara vid begravningen som ju brukar bli en pusselbit i sorgearbetet.
Tack för Awarden, är ju ömsesidigt för Du förgyller mina dagar med Dina bilder och berättelser från Ditt liv.
Pandurogrejorna verkar vara ett riktigt kap Du gjort, burkarna ser ju toppen ut, och papperen går ju att göra massor med, med Din fanatsi och känsla så kommer nog inget att ligga orört speciellt länge.
Vi får hoppas på en skaplig söndag, även om molnen hänger tunga över oss även idag.
Kramen //annette