måndag 7 juli 2008

Söndag igen...

Oj så fort veckorna går!
Nu tycker jag att tiden kan stilla sig lite och ge mig valuta för mina semesterdagar.
Dagens usla väder hoppas jag är som bortblåst i morgon och att jag istället för regnmoln får se en strålande sol på himlen bakom vår ståtliga björk.
Dagens regn inbjöd inte till utomhusaktivitet.
Istället åkte vi in till Norrköping för ett besök på Busfabriken.
Lek och stoj i tre timmar borde ge barnen chans att bli av med lite energi och spring i benen!
Och lektes...ja det gjorde det verkligen!
Först så klättrades det upp.
Både lillaJ och mellanJ vågade sig hela vägen upp!
Och båda vågade de ta den långa kanan ner.
LillaJ ser glad ut när han kommer svischande.
Men lite tryggt var det nog att sitta i storasysters knä!
Ja en regnig dag är det ju perfekta att göra inomhusaktiviteter.
Jag har alltid varit en riktig bokmal...eller läslus om du heller vill kalla det det:)
Men för 6 år sedan gick jag in i väggen och mitt läsande har inte blivit sig likt sedan dess.
Det var först för ett år sedan som jag lyckades koncentrera mig tillräckligt för att kunna ta mig igenom en hel skönlitterär bok.
Faktaböcker måste jag ju läsa i jobbet och det har jag hittat en strategi för.
Nu har jag klarat att ta mig igenom tre böcker av Mari Jungstedt.
Och hennes böcker gillar jag skarpt.
Har ju älskat deckare sedan barnsben.
Först var det mina föräldrars kartonger med böcker om Kitty, Mary Lou, Tvillingdeckarna, Bröderna Hardy, Fem-böckerna och Vi sex som kittlade mina deckarnerver.
Sedan slukade jag alla böcker som stod i min farfars bokhylla.
Stieg Trenter och Agatha Christie var två av favoriterna.
Mitt nya mål är att ta mig igenom denna bok:


Jag hittade den på Willys för 69 kronor idag.
Alla säger att Stieg Larssons böcker är så bra och de har ju fått goda recenssioner i media.
Så jag provar väl...
Vilken är din favoritförfattare?
Har du något bra boktips?
Kram Annica

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Börja inte med den. Det är tre böcker i den serien. Den första i den serien heter Män som hatar kvinnor. Så kommer din som nr två.
Men jag lovar att det är bra böcker.
Busfabriken låter som en dröm. Undrar om de finns på nätet....
Måste kolla.
Ha en fin dag i regnet.
Här regn, blåst och 9 plus.
Kramen Synne.

annette sa...

Har nu under semestern läst tre böcker av Björn Hellberg som jag tyckt varit bra,är egentligen en serie, men ändå fristående och går att läsa i vilken ordning man vill.

1. Paria
2. Club Karoke
3. Dominans


Kram //annette