söndag 13 juli 2008

Kul men åååå så trött jag är

Det blev fem mycket intensiva dagar med gäster som kom och gick.
Medan man är uppe i är det så kul!!!
Det är ju så roligt att träffa alla och umgås men efteråt kommer mattheten.
I tisdags kväll kom den efterlängtade sysslingen från Dalarna.
Det uppskattades inte bara av dottern utan lillaJ och mellanJ tyckte det var kul att få en till att leka med.

På onsdag förmiddag skulle min kompis Petra komma på besök med sin familj.
Hon hade dragit ut en vägbeskrivning på Eniro och fick nu lära sig att dessa inte går att lita på och det den hårda vägen...
Hon ringde och tyckte att vägbeskrivningen inte verkade stämma.
Då befann hon sig i Söderköping...
Bara att vända och åka tillbaka med andra ord!
Tjejerna tog en promenad med hunden Ariel.
Det var uppskattat av både hund och barn:)
Vi vuxna tillbringade mest tiden med att sitta på altanen och prata.
Fika och lunch blev det oxå även om det var med ett nödrop som maken fick fjutt på grillen.
Jag är vanligtvis grillmästare här...
Barnen åt korv och hamburgare medan vi vuxna föredrog en god pastasallad.

När vi nästan hunnit äta klart dök nästa gäng med gäster upp.
Min kompis Therese med sambo D och sonen I skulle tillbringa helgen i Västervik och passade på att stanna till för att umgås lite:)


Petra och gänget begav sig hemåt (utan att passera Söderköping denna gång *fniss*) och jag bjöd mina nya gäster på en kopp kaffe.
Solen bjöd på sitt härligaste sken så vi begav oss sedan till vår lilla badplats.
Alla barnen badade medan vi vuxna stannade på land till en början.
Min oäkta hälft befann sig helt plötsligt i ett vattenkrig och vips så var han i spat:)



Lilla J passade på att gunga lite oxå.



Vi grillade fläskfilé på kvällen och så blev det lite gott att dricka till.
När barnen väl var i säng blev vi sittandes till in på småtimmarna.
Vi skrattade så mycket så tårarna rann...tur jag inte använder mascara.
Även morgondagen bjöd på ett gott skratt.
Kan inte låta bli att bjuda er på denna bild av D som klämt på sig en av barnens trasiga leksaker över sitt huvud:)
Tyvärr bjöd morgonen på en del regn oxå...
Mina vänner satte sig i bilen för att åka vidare och
Dottern och Sysslingen fick skjuts av min oäkta make in till stan för tre timmar på busfabriken.

Här hemma fixade jag till lunch för de nya gäster som skulle dyka upp.
Makaroner och köttfärssås serverades när min syster och hennes familj dök upp.
Några timmar senare dök även min bror upp med sin sambo J.
De hade även tagit med sig "våra tjejer" som lekt klart på busfabriken.
Efter lite fika spelades det spel.
Efter en omgång yatzy började det sedan spelas plump på altanen.

Jag tog tag i matlagningsbiten och fick hjälp av brorsans tjej vid grillen.
Kycklingfilé och tzatziki uppskattades av alla.
Sedan spelades det kort till in på småtimmarna...
Min syster med familj gav sig vidare mot Danmark under lördagsmorgonen och på kvällen satte vi Sysslingen på tåget.
Av pur utmattning somnade jag på sängen där jag bara skulle vila några minuter medan åskan mullrade och regnet öste ner...
Nu behöver jag semester;)
Kram Annica


3 kommentarer:

annette sa...

Hua mej Annica!
Det var verkligen fem intensiva dagar Du haft, verkar ha varit trevligt och fungerat hela vägen, själv skulle jag nog blivit lite "snurr" i knoppen och haft svårt att hålla reda på vem som var hos mej, kanske t.om kallat vid fel namn.
Ovanligt med en kvinna som brukar få vara "grillmästare" männen älskar ju annars detta sätt att laga mat.
Själv är jag totalt värdelös på grillning, överlåter jag gärna till andra...
Lite kul med vägbeskrivningen, Söderköping var ju en bit ifrån!!
När jag åkte till Synne i Norge nyligen så körde jag fel i Örebro både upp och hem, inget ovanligt att jag kör fel, men två ggr samma ställe har jag aldrig gjort tidigare.
Vila nu och ha semester, men vi vill snart se tapeten!!
Jag börjar arbeta imorgon, sov dåligt inatt, ungefär som det brukar vara när jag jobbar, och då har jag inte börjat ännu!!

Kramen //annette

Synnøve. sa...

Jaha du, som sagt det där med att köra fel är inget nytt som du ser hehe....
Örebo eller Sörping är lika illa hehe....
Men du behöver nog ha litet ledigt nu tror jag.
Fast det ser ju ut som ni haft det trevligt ialla fall. Det är det viktigaste det.
Kos dig den här regnfulla måndagen.
Kram vännen.
Synne.

annette sa...

Hallå Annica!

Hur skall vi göra för att blidka "vädergudarna" så Ni får vackert väder och kan göra Era planerade utflykter, har ju hört talas om om regndans, men gör som jag gjorde häromdagen när jag bara hade bestämt att göra en sak och regnet öste ner, jag dansade soldansen och regnet försvann på tio minuter. SANT!
Så nu tänkte jag försöka att starta alla dagar framåt ett tag med att dansa soldansen riktat åt Er......

Kramen //annette