tisdag 15 juli 2008

Garagestädning & så lite bad

Huvudvärken och yrseln har inte gett med sig än men jag har varit på benen ändå.
Min oäkta make bad mig tala om vad som skulle ut i garaget för vidare transport till Loppis inom en snar framtid och jag pekade lite på vad jag sorterat ut från klädkammaren som han fick bära iväg.
Så kom jag helt plötsligt på att maken ju själv sorterat ut saker ur barnens rum och insåg att det var fara å färde.
Räddas det som räddas kan tänkte jag och gav mig in i garaget...
Mycket riktigt!
Där i högen låg både Larvige Larry, brio och legosaker och barnens första böcker...
Ajajaj!
Här gällde det att smuggla tillbaka fortare än kvickt!
Gav maken det onda ögat och bar sedan iväg med det som skulle sparas.
Jag är nostaligsk när det det gäller barnens första leksaker, kläder och böcker och maken...totalt onostaligisk...
Men att kasta lego och brioleksaker det borde ändå maken förstå att det gör man bara inte!
~*~
Efter garagerensningen (som är låååångt ifrån färdig) gav vi oss till badet för att roa barnen lite.

Bäst att passa på när det är uppehåll även om solen inte lyser med sitt klaraste sken!
Jag tycker bilderna är riktigt effektfulla.


Nu ska det fixas lite innan det blir Morden i Midsomer på TV.

Kram Annica

PS. Annette...du skulle inte kunna tänka dig att kliva upp en timme tidigare imorgon? Vår soldans funkar inte så jättebra...











7 kommentarer:

annette sa...

Snygga molnbilder Du visar idag, undrar lite om Du tycker dom är ivägen för solen när Du "leker i sandlådan"??

Hoppas Du mår bättre idag,kanske Du har bakat en ny smarrig paj att njuta av.

Soldansen verkar inte att ha haft riktig effekt ännu, men det kommer var bara lugn.

Massor av Kramar!

//annette

annette sa...

Så avancerade saker Du håller på med, skickar bilder med mobilen till Bloggen!!

Skönt att Du mår något bättre, framförallt tur att Du hann rädda saker från att hamna på loppis, det hade inte blivit roligt annars...:)
Bra att vädret inbjöd till en liten badtur, visst jag kan både lägga mej en timme senare och gå upp en timme tidigare och dansa soldansen, vad gör jag inte för att Era utflykter i solsken skall bli av;)

Kramisar //annette

Synnøve. sa...

Vilken tur du hade som klarade av att ta tillbaka legot och brio leksakerna innan de åkte till loppis. Dum oäkta make du har som inte fattar hehe....
Här har vi bönder som dansar regndans så det vill till att både du och Annette dansar soldans av bara sjutton i morgon alltså.
jag ska pröva. Går upp vid halv 6.
Är det tidigt nog?
ha en strilande afton.
Kramen Synne.

annette sa...

God Morgon!

Första Morgonpassset klart!!

Kram //annette

Synnøve. sa...

Skulle bara tassa in och tala om att du fått en utmärkelse av mig. Fast det har du redan upptäckt hehe...
Du är värd den...
Stor kram från Nabolandet.
synne :D

annette sa...

Aj, Aj, med sömnen!

Tyvärr klickade kameran ;) så det blir inga bilder, vaknade familjen när Du dansade inatt??

Ha en bra dag!

Kramen annette

A home far away sa...

Hoppas att huvudvärken gett med sig och att soldansen gett verkan:-)

Ha en fin dag (oavsett väder)

Kram Gunilla