torsdag 26 juni 2008

Vitt och grått

Ja nu börjar sovrummet ta form.
Allt är målat.
Panel och vägg är klar.
Socklar och lister är grundmålade.
På min "att göra" -lista står ju diverse projekt men även att njuta.
Så igår när solen gjorde sig synlig gav jag mig ut i trädgården för att njuta.
(jag njuter av min målning oxå, om någon undrar...:)
Där fanns både humlor och fjärilar
vilda blommor och planterade blommor.
I äppleträden börjar karten bli större
I hallonbusken växer hallonen.
Jag längtar efter att få skörda dem.
Solmogna hallon...
Äpplekaka....
Är inte det njutning så säg?!
Inomhus njuter jag av mitt sovrumsprojekt.
Igår målade jag panelen igen och så gav jag mig på fönstren, så gott det gick för vädret var ju inte riktigt att lita på!

Före:

Efter:


Och så bonusen...

Vår tegelspis fick sig en omgång med pensel och roller och är numera vit.

Idag väntar mer målning om andan faller på.
Golvsocklar och fönster ska strykas en andra gång.
Och så ska ju dörren målas...

Börjar ni bli trötta på min målning kan ni ju ta en paus på några dagar och titta in efter helgen. Då har jag nog lugnat ner mig med penseln och kan visa det färdiga resultatet;)

Kram Annica





4 kommentarer:

annette sa...

Hej annica!

Ja, vi är som Du skrev ganska nya "bloggbekantingar", men det känns inte så!
Kanske för att det hela tiden händer något i Din blogg och i Ditt hem, jättekul att få vara med när Du renoverar eller när Du visar Din trädgård, Du verkar vara en riktig "hejare" på att bl.a måla, själv är jag inte så bra på sådana saker, kanske för feg för att våga kanske, därför beundrar jag Er som vågar ta tag i sådana saker och följer med spännt intresse med på resan.
Ha det så gott!

Kram //annette

Synnøve. sa...

Här går det undan vill jag lova.
Skulle gärna varit där och hjälpt dig med penseln. Men jag gör det i tanken.
Kan du elda i den öppna spisen?
kikar in om några dagar igen.
Go hälg vännen.
Kramen synne :D

Mjuka sa...

Åh så duktig du är!! Det går ju verkligen framåt. Hoppas du får en härlig helg
kram Malin

Malin sa...

Hej!
Det blir superfint! Skulle behöva lite av all din energi =)
Kram Malin