söndag 29 juni 2008

Livet i en ankdamm...

Idag blir det ett kort inlägg.
Är inte riktigt på topp.
Dålig sömn i natt igen.
Kung fu-killen härjade i min säng i natt och avslutade med att kissa i min säng...
Tänkte passa på att visa några av familjens djur;)
Senaste tillskottet i familjen är ju detta fågelbad som dagen till ära blivit ett blomblad:)

Och den äldsta medlemmen ur djursläktet är vår katt Jamess som börjar bli lite till åren.
15 år fyllde han på valborgsmässoafton.
Oftast hittar man honom i sin korg om han inte står vid matskålen och glufsar;)
Eftersom den oäkta maken helt plötsligt blev allergisk så fick vi ta till drastiska medel för att kunna behålla vår älskade katt i familjen.
Han fick bli utekatt på heltid.
Så för att få det lite mysigt och inte frysa har svärfar snickrat ett litet katthus till honom.
Det är isolerat och har en mjuk mysig botten så här älskar han att ligga.
Idag när jag ändå hade penslarna framme passade jag på att måla det lilla huset.
Röd färg hade jag kvar sedan jag målade lekstugan och vad passar väl bättre till vår älskade katt en rött?!


Imorgon börjar egentligen den oäkta makens semester men han måste visst in och jobba en sväng:(
Jaja, jag får väl ge mig till tåls en dag till innan vi alla är slipper gå upp på morgonen och kan umgås hela gänget!
Vi har inga semesterplaner i år.
Förra året var vi ju i Skåne/Falkenberg i två och en halv vecka och med tanke på det regnoväder som drabbade de trakterna då planerar vi inget utan tar dagarna lite som de kommer med tanke på väder och vind...
Ha det gott mina vänner!
Kram Annica

3 kommentarer:

annette sa...

Hoppas Du får sova i lugn och ro inatt, men förstår samtidigt att Kung Fu inte går att stoppa när han inte vill sova i sin säng, vilken bra lösning för att kunna behålla katten, och nu med nymålat hus trivs den nog ännu bättre hemma hos Er.

Kramisar //annette

Mjuka sa...

vilken söt kattstuga!!! Hoppas du får en skön vecka!
kram malin

Synnøve. sa...

Att ha en kung fu kille i sängen är aldrig enkel, och specielt inte när han lämnar ett spår efter sig.
katten såg ut att trivas så bra i sin korg, men är han aldrig inne? Inte ens på vintern?
Han har ett skönt liv....
Kramen från mig.
Synne.