onsdag 25 juni 2008

Och här målas det...

Åh, så trist väder det är!
Jag längtar efter sol och värme men får bara grå himmel och 17 grader...
Idag regnar det iallafall inte så jag får väl vara tacksam för det lilla!
Enda fördelen med det halvdana vädret är att det blir legitimt att stanna inne och måla:)
Så det gör jag gladeligen!
*
Som ni sett i mitt förra inlägg är det sovrummet som får sig en makeover.
Den ena chockrosa väggen är nu ett minne blott och på den andra kommer så småningom en vacker tapet upp.
Igår påbörjades målning av träpanelen.
Efter två lager kvistlack fick jag äntligen grundmåla panelen och den är nu flammigt grå;)
Ja, det flammiga ska snart övergå till att bli stadigt ljusgrått förstås...:)
16 timmars torktid behövs innan jag får ge mig på panelen en andra gång så om en timme kör jag igång igen...
*
Före:
Efter:
Fortsättning följer som man brukar säga:)
*
Ha en skön dag!

Kram Annica


6 kommentarer:

Pikiteniang Swefil sa...

Hej,

Jag halkade in hos dig §:-)) men har inte ångrat mig ett dugg eftersom du har så fin blogg med mycket inspirationer.

Hälsa hos mig ngn gång.

Hälsar,
//chie

Pikiteniang Swefil sa...

Ett tillägg:

Min svenskblogg:

http://richiesliv.blogg.se

där kan du hälsa på mig när du har tid

annette sa...

Och här händer det spännande saker hela tiden, synd att den klarblå himmlen vi hade i morse försvann, men det är inte kallt i alla fall.

Kram //annette

annette sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A home far away sa...

Åh så fint, man ser ju direkt att det där blir finfint!

Kram Gunilla

Synnøve. sa...

Det är ju det jag sagt....
Du får komma hit och fortsätta sen när du är klar hemma.
Det blir kanonfint alltså.
Är trött på panell.
Huset fullt här om man säger så....
Kramen vännen.
Synne.