onsdag 11 juni 2008

Som en nyutsprungen ros

Lika taggig och jävlig...
Ja det gäller att försöka se det vackra i allt men ibland är det tamefan inte lätt!!
Rosen och texten därtill får symbolisera min kluvna inställning till livet just nu...
Istället för att se det som är bra ser jag mest allt som är dåligt. Och det bara växer dag för dag. Terminen har varit tuff för mig vet den som läst min blogg tidigare. Jag mår fortfarande inte bra även om jag börjar bli bättre.
Och då självklart, smäller det till igen, strul kring tjänsten nästa år... En sådan sak kan vara livsavgörande för mig som har det ganska tufft!En liten grej blir lätt en stor i min tillvaro och då kan ni ju tänka er hur en större sak påverkar mig.
Natten har varit ganska sömnlös.
Nu ska jag smila upp mig så att eleverna mina inte ska behöva lida av att läraren deras ser ut som ett riktigt surkart så här sista skolveckan.
Ha det gott!
Kram Annica


3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vad trist det är när det skall krångla sådär!
Vet att det kan vara ganska mycket bekymmer!

Vi började sommarlovet idag och börjar igen den 18:e augusti - vad konstigt att du har så mycket kortare sommarlov - skall kolla lite mer på din blogg så kanske det klarnar.

Hoppas lyckan vänder.

Många styrkekramar från Maud

IKT i min vardag sa...

Vad tråkigt att det strular så, jag hoppas på det bästa för dig!

Ja swapa är kul så det tycker jag absolut att du ska hoppa på :-)Det piggar upp lite i tillvaron ;-)

Kram

annette sa...

Fy, så jäkla tråkigt att avsluta terminen och påbörja ledigheten med sådana krångligheter, hade önskat Dej en helt annan start på sommarlovet som Du längtat så efter och som Du så väl hade behövt för avkoppling istället för grubblerier.
Kan bara hoppas att en sådan kraft som jag förstår att Du har måste tas tillvara, annars jäklar får någon med mej att göra.
Kramar i massor //annette