måndag 23 juni 2008

Semestertiden är här!

Ja äntligen får jag njuta av att slippa gå upp tidigt på morgonen.
Jag kan istället helhjärtat ägna mig åt barnen och mitt hem.
Jag har ju en hel del projekt på min "att göra-lista".
Tro nu för den delen inte att jag är stressad av allt som ska göras...
Nej jag ser fram emot att få ta mig an projekten, ett efter ett.
~*~
Igår gav jag mig på målningsprojekt nummer ett.
Farstukvisten kan nu stoltsera med blänkande vitt istället för det grådaskigt vita som var där innan.
~*~
Återstår nu att fixa fram lite fräscha dynor till stolarna.
Och så ska bordet få sig en släng med penseln!
~*~
Idag påbörjades projekt 2.
Ut ur sovrummet åkte möbler, gardiner och växter.
Kan ju inte låta bli att visa er min fina orkidé som trots att jag glömmer bort den blommar och blommar och blommar.
Ja, jag kan inte minnas att den varit utan blommor sedan jag fick den för snart 3,5 år sedan!

Även i sovrummet åkte färghinken fram!
~*~
De knallrosa väggarna är snart ett minne blott...
(Vi har ju haft 2 rosa och resten vita då tidigare ägarna gillade denna färgkombination)


Själv föredrar jag andra mer stillsamma färger i sovrummet.

~*~
Mina minstingar hjälpte gladeligen till att grundmåla väggen:)

En viss skillnad framträder trots att det ännu bara är grundmålat.
Om någon timme ger jag mig på väggen igen!
~*~
Längtar redan efter att få ge mig på träpanelen med färg:)
~*~
Ja det var en tjuvtitt på hur det nu ser ut i sovrummet.
Jag återkommer med mer bilder när jag kommit längre:)
~*~
Ha en skön dag!
Kram Annica


2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Du är hjärtligt välkommen hit när du är klar hemma hehe....
Det blir garanterat bra hos dig.
Med den experthjälpen kan det inte bli annat än bra hehe.
Kram på dig.
Synne:D

annette sa...

Hej Annica!

Oj, vad Du hunnit med att blogga sedan jag var här,Midsommarafton låter så mysigt och vilken smarrig tårta Du gjort,visst är det underbart att få använda "kroppen" lite istället för huvudet under semestern. Blev verkligen fint det Du målat, spännande med sovrummet och så bra att Du får lite hjälp av barnen.
Kramisar //annette