måndag 9 juni 2008

Hej hopp på er!

Varm och solig har dagen varit.
Trist att man var tvungen att vara på jobbet, hade hellre legat hemma vid sjön eller slöat i en solstol i trädgården;)
Inte för att jobbet är så illa utan jag menar bara att jag vill n j u t a av tillvaron nu när det är vackert väder!
I helgen njöt vi i fulla drag.
Lördagen tillbringades i Skara där vi besökte Sommarland.
Kunde inte motstå att ta ett foto på denna vackra plantering...
Annars blev det mest bilder på barnen, den oäkta maken och några av attraktionerna som vi avverkade i solens gassande strålar...
Vattenlandet är ju alltid en hit dessa varma dagar.
Skönt med svalka...
Kul med alla rutschkanor...
Vi är riktiga blötdjur hela familjen!
(även om jag dagen till ära inte var på topp...)



De små grabbarnas favorit är bilar i alla dess former.
Dessa små bilar gillades skarpt men så gjordes oxå radiobilarna!

De största åkte ganska många karuseller men passade även på att söka svalka under taken på guldvaskningen.
Dottern vaskade fram en guldklimp och var så nöjd så:)
~*~
På söndagen pustade vi ut här hemma i trädgården.
Vi filurade lite och så trimmades det gräs...
Men mest satt vi i solen och i skuggan och bara njöt av tillvaron...

Pionen min har inte slagit ut än...men nu börjar den spricka upp.
Jag längtar....:)
Kram Annica




2 kommentarer:

annette sa...

Tjingeling på Dej Annica!
Instämmer med Dej om att jobbet är inte så illa i sig, men just nu är vädret till för att vara ute och njuta av, ett plus egentligen för mej när jag som idag tjänstgör i Linköping är att jag inte ser dagsljus, längtan ut blir då inte så stor.
En skön helg verkar Du /Ni ha haft, konstigt med pojkar och bilar egentligen, verkar vara nedärvt i generna att säga "brum, brum när dom ser sin första bil!
Pionbuskar är verkligen jättefina, tror det är en blomma som följt dom flesta av genom livet på något sätt.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram//annette

karofina sa...

mysdag med ungarna, finns det nått bättre? :)
tack för utmaningen, ska anta den inom kort!
puss o kram!