onsdag 18 juni 2008

Sista dagen avklarad


Gårdagen blev det klart i min sal.
Minst 20 säckar skräp och lika många kartonger som ska sparas för framtida undervisning på skolan i någon skrubb...
Lunch och eftermiddag tillbringades med arbetskamraterna på utflykt.
Vi åt gemensamm lunch innan vi for vidare med sightseeingbuss.
Trevlig tur med besök i en gammal grotta.
Jag kunde riktigt höra historiens vingslag.
Tillbaka på skolan igen så plockade jag ner skylten till min kära sal.
Det kändes både sorgset, vemodigt och jätteledsamt...
Det var med tårar i ögonen jag lämnade min arbetsplats.
♥♥♥
Nu är det semester.
Ja, nästan iallafall.
Jag skriver ju uppsats nu för glatta livet.
Deadline är i morgon kväll...
Då ska jag belöna mig själv med ett glas gott.
Sedan ska jag njuta av min semester.
Kan hända att det blir med en pensel i hand för att måla är riktig avkoppling.
Nu ska jag kolla in fotbollen.
Självklart hoppas jag på vinst även om vi nu ligger under mot ryssarna!
Efter matchen blir det till att sätta sig vid jobbdatorn igen.
Då har alla barn somnat så jag kan få lugn och ro att tänka.
Den oäkta maken är på Solvalla och torskar pengar så inte ens han kan störa ;)
Skön kväll på er ute i stugorna.
Kram Annica

Inga kommentarer: