onsdag 18 juli 2007

Väderleksprognosen lovade regn


Men vädergudarna ville annorlunda. Vädret var faktiskt riktigt hyfsat fram till dagen började bli kväll. Då kom det både regn, åska och hagelskur...


Idag har vi haft bekanta från den håla där min käre sambo växte upp på besök. Trevligt! Vi har inte träffat dem på...ja...det måste vara sex år eller nåt sånt. Hursom så ringde de för att de var i krokarna och ville avlägga visit. De fick då en guidad rundtur i kåken vilket gav mig en funderare. Jag har en viss förmåga att alltid påpeka alla fel och brister som huset har. Men idag insåg jag faktiskt att sedan vi flyttade in har vi hunnit med en hel del. Och det vi gjort är jag riktigt nöjd med.


Jag är ju beroende av inredningstidningar och tv-program som visar de senaste inredningstrenderna. Jag suckar högt av välbehag när jag ser en fantastisk inredningslösning och jag hänförs av de nya trenderna som jag tycker är sååå snygga. Stilrena och moderna lägenheter blandas med de läckra funkishusen. Och alla är de så fantastiska. Men när det sedan kommer till min egen boning, då skulle jag aldrig i livet kunna tänka mig att det ska se ut som i en inredningstidning. Jag är ingen trendmänniska på det sättet... jag följer inte senaste modet utan allt jag för in i mitt hem har jag noga valt ut för att det ska hålla under en längre period.


Det tar lite tid att vara så omständlig som jag är. Inga köp är impulsköp. Ja, förutom mina ljuslyktor då... Dem kan jag inte få nog av! De finns i alla möjliga färger och former! Jag hade t.ex. inget kökskakel på ett halvår, vilket var ruskigt fult, för att jag inte hittade det rätta.


Nej nu vet jag inte var den här dagens inlägg i bloggen är på väg egentligen. Bäst jag kryper till kojs. Klockan är ju ändå halv två på natten och barnen vet man aldrig när de ämnar vakna...


Godnatt!

Kram Annica

ö

Inga kommentarer: