måndag 9 juli 2007

Att renovera badrum...


kan som de flesta vet bli en dyr historia.
För den som läst min inledande uppsats (ja, det blev visst det, den är hiskeligt lång. Ber om ursäkt*ler*) om vår ofrivilliga badrumsrenovering kommer det inte som någon överraskning att vi inte budgeterat för en sådan.
Jag är ganska kinkig av mig när det gäller att få det som jag vill men jag är inte gjord av pengar. Så efter att ha sprungit runt i miljoners miljoner butiker som saluför kakel och klinker samt badrumsinredning fann jag det jag ville ha och det till en rimlig kostnad. Min sambo behövde dock lite övertalning då han trodde det skulle bli för sterilt med vitt kakel. Han såg framför sig duscharna i en idrottshall.
Så det var bara slänga fram fem års Hus&Hem-tidningar för att bevisa att vitt är hållbart och snyggt. Jag är riktigt nöjd med resultatet. Helheten känns fräsch och jag blir lite extra glad av det underbara bubbelbadkaret och av golvvärmen som värmer mig kyliga morgnar när jag tvingas kliva upp vid halv fem-snåret.
Ta hand om er därute!
Kram Annica
ö

Inga kommentarer: