onsdag 25 juli 2007

Det är litet men jag är glad vi har det!


Ja, toalettutrymmet på ovanvåningen alltså! För i en familj med fyra barn krävs det minst två toaletter för att livet ska fungera. Jag säger bara magsjuka så vet ni vad jag menar...


Vår lilla toalett går i ljusblått och vitt och har inte ändrats ett dyft sedan vi flyttade in. Det var faktiskt det finaste rummet av alla, alla kategorier. Ja, de har misslyckats lite när de drog silikonsträngar runt fönster och dörr. Och vattenledningsdragningen till toan är nog den konstigaste jag sett men... ja, rummet tilltalar mig iaf.


Det finns dock två saker som saknas i rummet i mitt tycke nr1: värmeslingor, för fy bubblan vad det är kallt att kliva in i rummet nattetid! nr2: en dusch, för visserligen är inte utrymmet så stort men jag har haft mindre badrum som haft badkar eller dusch så jag vet att det funkar. Med 6 personer i familjen är det risk för köbildning till duschen. Just nu är det ganska lugnt men när barnen kommer upp i tonåren i kombination med all träning de håller på med blir situationen jobbig... Ja, det tror jag iallafall!


Men riva lilla toautrymmet nej, det gör jag nog inte. Funderar istället på att bygga en dusch i klädkammaren som ligger i anslutning till tvättstugan. Men som sagt det är bara funderingar. Än tillåter inte ekonomin sådana utsvävningar... Och vem 17 har ork?!


Kram Annica

ö

Inga kommentarer: