lördag 14 juli 2007


Jag har en kompis som jag bloggar med. Idag fick jag ett litet mejl från henne. Där stod att jag skulle messa mitt mobilnummer till henne för hon ville skicka en bild på en tapet hon är i begrepp att köpa.


Precis som jag älskar hon inredning. Vi diskuterar ofta detta intresse i vår blogg. Och så skickar vi små bilder till varandra på våra senaste inköp och renoveringsprojekt. Det hela började för inte alls länge sedan när vi fick kontakt via Stayfriends. Vi gick i samma klass i högstadiet men tappade kontakten efter det. Så här 20 år senare har vi upptäckt att vi fortfarande är väldigt lika till sättet och att vi i mångt och mycket gillar samma saker.


Jag är lite avundsjuk på Petra (och det har jag faktiskt sagt till henne oxå) Anledningen till min "avishet" är att hon vågat ta steget att göra något nytt i sitt liv. Vi är båda utbildade pedagoger och har jobbat med barn i många år. Men just nu jobbar hon i den egna målarfirman som målare tillsammans med sin sambo.


Själv travar jag på i gamla invanda spår och drömmer om att en dag bli min egen...


Idag var jag in till stan och köpte mig en ny roller att måla med. Håller nämligen på att måla om min snart nioårige sons rum... Tyvärr hade jag fått tag i något måndagsexemplar till roller och höll på att bli vansinnig när jag påbörjade målningsarbetet. Men idag fick jag som sagt tag i en ny så nu är rummet grundat och bara det torkat klart är jag redo att ge mig på det med den ljusare blå färg som sonen valt till sina väggar.


Det ska bli skönt att få det klart för just nu står alla pojkens möbler i småbrödernas rum. Och där är det trångt och konflikter pågår dygnet runt känns det som...


Dottern vill absolut att vi ska måla hennes rum när detta projekt är klart men jag sa raskt nej. Ska något rum målas om så är det mitt och sambons. När vi flyttade in var färgerna i samtliga rum ganska ok. Utom i vårt. Väggen ovanför vår säng är porrigt rosa-sådär lite bordellaktigt (som en av våra vänner sa). Eftersom vi inte haft möjlighet att göra något åt det än har jag liksom lärt mig leva med färgen och försökt anpassa resten av rummet till den. Men för några dagar sedan såg jag åter rummet på bild och insåg att det måste bli ändring.


Läste en artikel i tidningen om ett par med lite ombytta roller. Hon gillade att snickra och fixa med hemmet medan han hellre tog det lugnt samt skötte markservicen.


Min sambo hatar att snickra och tapetsera men gör det ibland för husfridens skull! Idag har han varit duktig och tvättat samt skrapat fönsterfodren på ena sidan huset. Om det inte regnar imorgon så blir det väl till att måla dem. Det är verkligen välbehövligt för färgen började flagna...


Nu ska jag ta mig en kopp te och njuta av att barnen äntligen är i säng.


Sköt om er!

Kram Annica

ö

Inga kommentarer: