söndag 15 juli 2007

Manisk eller?


När jag nu fått hem en fungerande roller var det bara köra stenhårt. Natten till idag målade jag för glatta livet. Blev inte klar förrän vid halv tre.


Klev upp efter några väl behövda timmars sömn och målade lager två, vilket betyder att rummet faktiskt är färdigmålat. Nu återstår bara att sätta upp alla lister och foder som plockats ner innan vi kan bära in möbler och leksaker igen. Och sedan återstår bara den mest kära delen: nämligen att förbättra rummet genom att köpa in lite nytt såsom lampor och kuddar...*myser*


En och en annan barnlös (eller kanske någon som glömt bort hur det är att ha barn) kliar sig nog lite i huvudet eller tycker kanske att jag rentav är helt knäpp i bollen som står och målar ett rum mitt i natten. Men kära läsare... Under de 11 år som jag varit småbarnsförälder har jag aldrig och då menar jag ALDRIG fått vara ifred när jag håller på med målning och spackling. Så man tar de tillfällen man har när barnen är ur vägen och dessa tillfällen infaller oftast nattetid!


Idag är jag extra glad över att fönsterfodren över diskbänken äntligen är på plats. Jag vet att jag bara för någon dag sedan skrev att det nog inte kommer hända den närmaste tiden men ibland så sker under...


Nu ska jag faktiskt lägga mig trots att klockan inte ens slagit 24.00. Sambon måste ta ett avbrott i semestern vilket betyder att jag och de fyra vilda är hemma ensamma imorgon. Då gäller det att vara på hugget...
Godnatt!
Kram Annica
ö


Inga kommentarer: