fredag 30 maj 2008

Osynlig


Ja, jag vet att jag varit lite frånvarande den här veckan.
Tyvärr kan jag inte lova att det blir bättre den kommande...
Livet är för fullt av måsten och när kvällen kommer så stupar jag i säng.
Att det är fredag idag betyder att det är t v å veckor kvar till skolavslutning. Så just nu slutför jag och mina elever det sista inom de arbetsområden vi jobbat med ett tag.
Och så packar vi för glatta livet.
Min NO-sal ska av- vecklas så ALLT ska ner i kartonger eller kastas.
En del får följa med till min nya arbetsplats medan annat ska stuvas in i någon skrubb.
Jag lovar att det virvlar runt damm.
För att citera en av mina elever.
-''Herregud vilken svinstia!''
Ja,du förstår läget va?! *fniss*
Fredag betyder oxå att helgen är här.
Och att helgen ska bjuda på vackert väder har nog inte undgått någon...
Själv ska jag lägga undan alla måsten och istället njuta av sol , värme och grillning .
Kanske blir det lite trädgårdsarbete och så åker nog poolen fram :). idag ska jag shoppa avslutningskläder med dottern.
Det blir mysigt.
Vi brukar passa på att umgås och fika lite och så springer vi runt i en hel del affärer.
Dottern min har ärvt min kärlek till shopping av ljuslyktor så det blir nog en sväng till både Indiska och Åhléns.
Hoppas du får en bra helg!
Kram Annica

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Förstår läget precis.
Men det ska väl kanske bli skönt att byta arbetslokaler eller....
Vi ska på shopping idag med.
Till Charlottenberg.
Måste fylla upp föråden. Så ska vi ha grillmat. Det får vi inte tag i här.Ordentlig grillmat alltså....
Ha en fin shopping idag då.
Kram Synne :D

annette sa...

Hej Annica!
Ja, ibland är det ju så att man blir borta från bloggandet, och det måste man ju själv få avgöra, har själv varit väldigt frånvarande den här veckan.
Hoppas det har gått bra att handla examenskläder, skulle själv behövt gå ner på stan, men det blev en tur i Kolmårdens skogar mitt i middagshettan istället.
Kram //annette