torsdag 8 maj 2008

God morgon


Än hänger nattens kyla kvar i luften.Termometern visar sex grader och himlen är molnfritt blå. Jag sitter på bussen på väg till jobbet. Passerar just nu havet som ligger spegelblankt framför mig. Några fåglar är det enda tecknet på liv och rörelse. Inte en människa så långt ögat kan nå. Ja, förutom jag och busschauffören förstås... I lurarna i mina öron spelas Tomas Ledin. Inte mitt val av musik men det är vid den här tiden de dyker upp de gamla hit-låtarna från förr. Först om en timme dyker morgonzoo upp och ger mig dagens första skratt. Nu hoppas jag på en bra dag. Både för mig och dig... Kram Annica

2 kommentarer:

Helena Sjögren sa...

Ja länge leve Morronzoo. Kommer på mig själv sittandes och skratta i bilen där alldeles ensam. Folk som ser in i bilen måtte undra om man är riktigt klok.
Det bjuder jag på...

Ha en go kväll , snart är det helg ! Kram kram

Synnøve. sa...

Hallå där....
Vad är morronzoo? Du talar med en utflyttad vet du hihi...
Vacker blå bild. Älskar sådana.
Kram Synne :D